پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۳
سرویس: مقالات
 |  26/ فروردین/ 1397 - 11:49
  |   نظرات: بدون نظر
64 بازدید بازدید

حمله به سوریه در جهت فریب افکار عمومی است


کمال الدین سجادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره حملات موشکی امریکا وانگلیس و فرانسه به سوریه گفت: این موضوع تازه ای نیست که از سوی امریکا ومتحدانش علیه کشورهای مظلوم وبخصوص سوریه مطرح می شود . جامعه جهانی نباید نسبت به این موضوع سکوت کند.
وی ادامه داد:امریکا ومتحدانش همواره موضوع استفاده از سلاح شیمیایی و کشتار جمعی را بهانه ای برای تعرض به کشورها قرار داده اند و سابقه آن در تاریخ مشهود است .
این استاد دانشگاه با بیان اینکه باید کارشناسان بی طرف موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند ، اظهارداشت: متاسفانه متجاوزین حاضر نیستند که یک گروه بی طرف به این قبیل مسایل رسیدگی کند چراکه خود می دانند اینها بهانه ای برای تجاوزاتشان است.
سجادی گفت: جالب اینست که امریکائی ها و متحدانش این قبیل اقدامات را ضد تروریستی می دانند در صورتی که خودشان بوجود آورنده تروریسم در منطقه هستند. جامعه جهانی به یاد دارد که ترامپ در ایام انتخابات ریاست جمهوری امریکا به این موضوع اذعان داشت .
وی افزود: در هر صورت طرح چنین موضوعاتی تنها فریب افکار عمومی است و بهانه های پوسیده ای است که جامعه جهانی بارها شاهد آن در عراق و برخی کشورهایی که امریکا به آنها تجاوز کرده است ، بوده اند.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد : خوشبختانه پدافند هوایی سوریه خوب عمل کرد و برخی از موشکهای شلیک شده را منهدم نمود و اهدافی که متجاوزین بنا داشتند مورد هدف قرار دهند طبق خبرهای رسیده مصون مانده است.
سجادی با اشاره به جنگ روانی که امریکا تلاش کرد در پی این اقدام علیه دولت ومردم سوریه ایجاد کند با شکست مواجه شد، افزود:۲۰۰ موشک به کشوری پرتاب کردند که خودشان تبدیل به ویرانه کرده اند . با این حال مردم و دولت سوریه در مسیر مقاومت حرکت می کنند و این یعنی مقاومت تضعیف نشده است.
وی اضافه کرد:خوشبختانه جهان اسلام امروز دشمنان خود را بیشتر از گذشته شناخته است و وظیفه سایر کشورها بخصوص اعضای شورای امنیت مانند روسیه وچین است که حداقل بیانه ای در جهت محکوم نمودن این موضوع صادر کنند.
به گفته این فعال سیاسی، باطل بودن حرکت امریکا وانگلیس وفرانسه را می توان در عکس العمل مردم این کشورها مشاهده کرد که نشان می دهد مردم این کشورها با سیاست های تجاوزکارانه و کشتار مردم بیگناه دولتمردانشان مخالف است.
سجادی گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران مشخص و همواره حمایت از مردم ودولت سوریه بوده است . در این زمینه باید تحرکات دیپلماتیک از سوی وزارت امور خارجه کشورمان بیشتر شود و با حضور در مجامع جهانی و صدور یادداشت وبیانیه فعال تر عمل کند .
وی افزود: خدشه وارد کردن به حاکمیت یک کشور مستقل تجاوز به خاک ان کشور محسوب می شود ، در کجای قانون جهانی گفته شده که سه کشور می توانند تصمیم بگیرند و به استقلال یک کشور هجوم ببرند . باید فریاد مظلومیت سوریه به گوش جهانیان برسد.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر این اقدام امریکا ومتحدانش را می توان در جهت ایجاد فرصت تنفس برای تروریست های تکفیری دانست .
سجادی گفت: شاید بزرگترین دلیل این اقدامات را بتوان پیروزیهای اخیر دولت سوریه علیه ترویست های داعش بیان کرد . امریکا می خواست با این اقدام آن را کمرنگ کند و تنفسی دهد تا این گروهک تروریستی تجدید قوا کند .
وی با بیان اینکه جهان اسلام باید بداند که فلسفه وجودی پرورش گروهک تروریستی ضربه زدن به کشورهای اسلامی است ، اضافه کرد: امریکا و متحدانش می خواهند به هر طریقی اعم از نظامی ، غیر نظامی در منطقه حضور داشته باشند تا اهداف شوم خود را به پیش ببرند .
سیام ۱۰۵۳**۱۵۵۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1267 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601307 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر