جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸
سرویس: مقالات
 |  24/ فروردین/ 1397 - 3:49
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

امام جمعه بجنورد:شرایط اقتصادی جامعه باید بهبود یابد


به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروزمرکز خراسان شمالی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: این نامگذاری به معنای اشتغال‌زایی، استخدامی جوانان، به راه افتادن کارخانه‌ها و بهبود شرایط اقتصادی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: نباید تمامی دروازه های کشور را برای واردات کالاهای خارجی باز کنیم و نباید در خرید کالاها، اجنبی پرست باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی توضیح داد: کشورهای غربی تا جایی که بتوانند از کالاهای خارجی به منظور حمایت از تولید داخلی خودشان مصرف نمی کنند این درحالی است که در ایران به هنگام برداشت برنج، برنج و به هنگام برداشت سیب، سیب وارد می شود.
وی در ادامه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با استفاده از تدابیر رهبری کمک بسیاری به کشور کرد.
امام جمعه بجنورد ارتش را پشتوانه این انقلاب دانست و با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی، از حوزه هنری خراسان شمالی که با تلاش‌های خود سعی بر معرفی هنر انقلاب به‌تمامی جهانیان دارد قدردانی کرد.
وی همچنین در ادامه با ذکر اینکه فروبردن خشم یکی از نیازهای سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: کسانی که بر خشم خود زمانی که به اوج می‌رسد، غلبه می کنند از بهترین بندگان خداوند هستند و در ماه رجب هرکس خشمگین شود، درب بدی‌ها بر رویش گشوده می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی همچنین گفت: پیامبر اکرم (ص) عصاره تمام خوبی‌ها است و همانند عدد ۱۰۰ که تمام اعداد قبل از خود را در برمی گیرد همه را در برگرفته‌اند.
وی گفت: پیامبر در سن چهل‌سالگی با پختگی کامل به پیامبری مبعوث شده و ۲۳ سال بعدازآن رسالت خود را کامل کرد و توانست دین اسلام را به عالم معرفی کند.
حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: پیامبر(ص) یک هزار و ۴۰۰ سال قبل فرمودند قبل از من دنیا دچار جاهلیت بود و بعد از من هم جاهلیت مدرن خواهد آمد لذا در آن زمان دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند اما اکنون نمی‌گذارند فرزند به دنیا بیاید که این یک جاهلیت مدرن است.
وی افزود: در سطح بین‌الملل ببینید دنیا را چه جاهلیتی فراگرفته است، امروز عربستان را مشاهده کنید، همه آنها دچار جاهلیت مدرن شده اند و رهبرانی که جاهلیت مدرن را رواج می‌دهند و حرمت انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند حکومت می‌کنند.
وی با اشاره به جوانب مختلف جاهلیت مدرن گفت: باید علم جهت‌دار را در سطح جامعه گسترش دهیم، علمی که هواپیمای کودک کش بسازد از جهل بدتر است.
ع/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1317 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602705 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر