شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۹
 |  27/ اسفند/ 1396 - 3:59
  |   نظرات: بدون نظر
101 بازدید بازدید

لغو برنامه های ظریف به دلیل کسالت/ سومین دادگاه گلستان هفتم/ آخرین انتصاب‌های سال ۹۶ سپاه و…


در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ اسفند بخوانید؛

لغو برنامه های ظریف به دلیل کسالت/ سومین دادگاه گلستان هفتم/ آخرین انتصاب‌های سال ۹۶ سپاه و…

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ملی پیام‌رسان‌ها، پیشنهاد لاریجانی برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی، از اصلاح برجام تا اصلاح موشکی، لغو کلیه برنامه‌ها و دیدارهای ظریف به دلیل کسالت، احوال‌پرسی بن‌علوی از ظریف، سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و هفتم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در دیدار یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان، مناسبات و همکاری‌های دو کشور را دوستانه، برادرانه و رو به گسترش دانست و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط تهران – مسقط تأکید کرد. حسن روحانی توسعه روابط بانکی و تسهیلات برای رفت و آمد تجار دو کشور را در گسترش مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی فی ما بین حائز اهمیت برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه همه جانبه روابط و مناسبات و همکاری‌ها با عمان است.

در آخرین انتصاب‌های سال ۹۶ سپاه نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی در احکام جداگانه ای معاونین هماهنگ کننده و سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه را منصوب کرد.

در حاشیه جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال فیلترینگ تلگرام گفت که با توجه به بازی‌های تلگرام در عرصه امنیت داخلی ایران، راه منطقی استفاده از ظرفیت‌های ملی پیام‌رسان‌هاست.

همچنین محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد رئیس مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی خبر داد.

از اصلاح برجام تا اصلاح موشکی

با بررسی یک سال اجرای برجام در دولت دونالد ترامپ و دیگر اعضای ١+٥ این سوال مطرح می‌شود که اساسا اصلاح یا مذاکره مجدد بر سر برجام هدف اصلی آمریکا است یا از ابتدا آنها چیز دیگری را دنبال می‌کردند؟ آمریکا از همان ابتدا به خوبی می‌دانست که باز کردن مجدد برجام برای اصلاح آن یا اضافه کردن توافقی جانبی نشدنی و زیر میز زدن است. همچنین خروج یک جانبه از برجام، پرتاب بومرنگی بود که در نهایت با شدت به سمت خودشان بازمی‌گشت. فهماندن این مساله به ترامپ هرچند برای اروپا به سختی و با هزینه سیاسی و رفت و آمدهای دیپلماتیک زیادی همراه بود اما به نظر می‌آید در نهایت موفق شدند او را به ماندن در برجام راضی کنند.

یک کارشناس مسائل فلسطین نیز با تاکید بر وحدت و آشتی میان گروه‌های فلسطینی برای مقابله با طرح ترامپ در انتقال سفارت به قدس، گفت: اگر فلسطینی‌ها به وحدت برسند کار برای آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سخت می‌شود زیرا تنها چیزی که می‌تواند کار را برای آن‌ها در انتقال سفارت راحت کند دودستگی و چند دستگی بین فلسطینی‌ها است. خحهعغلبارذلزلبل

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه کلیه برنامه‌ها و دیدارهای دیروز و امروز ظریف به دلیل کسالت لغو شده است گفت: با توجه به تداوم کسالت شدید دکتر ظریف وزیر امور خارجه که از دیروز آغاز و منجر به بستری شدن چند ساعته ایشان در بیمارستان شد و نیز نیاز به استراحت مطلق طبق تجویز پزشک معالج، کلیه برنامه ها و ملاقات‌های دیروز و امروز ایشان از جمله دیدار با همتای عمانی یوسف بن علوی – که به امروز موکول شده بود – لغو شد.

به دنبال کسالت وزیر امور خارجه و لغو دیدار امروزش با همتای عمانی، یوسف بن علوی پیش از ظهر امروز در تماس تلفنی با دکتر ظریف جویای احوال وی شد و برای او آرزوی بهبودی و سلامتی عاجل کرد.

همچنین در آستانه فرا رسیدن سال نو و آغاز تعطیلات نوروزی وزارت خارجه اقدام به ارائه برخی توصیه های مسافرتی به هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، کرد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده متهم حادثه خیابان پاسداران در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی برگزار شد.  قاضی محمدی کشکولی پس از تفهیم اتهامات مباشرت در سه فقره قتل عمدی و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق جنجال و حرکات غیرمتعارف و تعرض به ماموران نیروی انتظامی به متهم پرونده از او خواست که در جایگاه قرار گیرد و به دفاع از خود بپردازد. متهم «م. ث» با حضور در جایگاه گفت: برای بازماندگان صبر و برای خودم از خداوند بخشش می‌خواهم. این حرف‌ها را نمی‌زنم که مرا اعدام نکنید بلکه باید بگویم من عاشق اعدامم! من مدام از بازپرس می‌پرسم که چه زمانی مرا اعدام می‌کنید، ما را ز سر بریده می‌ترسانی.

در حاشیه این جلسه قاضی محمدی کشکولی رییس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: در مهلت قانونی رای متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران صادر خواهد شد.

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران نیز با اشاره به اعترافات متهم حادثه منطقه پاسداران گفت: ظرف ۴۸ ساعت تحقیقات را انجام دادیم و سلامت روحی متهم هم مشخص است. اینکه می‌گوید این موضوع را به کارشناس ارجاع شود منطقی نیست، وی می‌داند چگونه رانندگی کند، او ۱۵ سال راننده بوده است؛ لذا تهاجم عمدی بوده است.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 704 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614457 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر