جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۴
سرویس: مقالات
 |  26/ اسفند/ 1396 - 8:16
  |   نظرات: بدون نظر
76 بازدید بازدید

شورای شهر طوری عمل کند که برنامه اصلاحات تهران عقب نیفتد


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی حزب کارگزاران سازندگی ایران، «سیدحسین مرعشی» با بیان این مطلب افزود: خبر استعفای آقای محمدعلی نجفی مایه تاسف و تاثر جمع زیادی از کارشناسان و مدیران کشور که با ایشان آشنا هستند، شد. این تاسف و تاثر از دو جنبه است.
« جنبه اول از جهت تجربه، توانایی‌ها و شخصیت آقای نجفی است. ایشان از مدیران راهبردی جمهوری اسلامی هستند وسوابق تجربی ایشان نشان می‌دهد هر جا که حضور یافتند، منشأ اثرات ماندگاری بوده‌اند. اینکه مدیری با سابقه، توانایی‌ها، تجربه، سلامت فکری و مدیریتی دکتر نجفی به دلیل عارضه و بیماری از مسئولیت مهمی مثل شهرداری تهران کناره‌گیری کنند، خبر خوشایندی برای مدیریت کشور نبود.»
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران تصریح کرد: جنبه دوم از منظر شورای شهر پنجم و ماموریت‌های سنگین این شوراست. با توجه به محدودیت زمانی چهار ساله شورا، کارهای زیادی باید در تهران برای تجدید ساختار مدیریتی شهری انجام گیرد. مدیریت شهری تهران مدیریتی پرهزینه شده بود. حتی اگر خود آقای قالیباف هم می‌خواست ادامه مسئولیت دهد به بن‌بست می‌رسید.
مرعشی تاکید کرده است: عدم تعادل سنگین بین درآمدها و هزینه‌های مدیریت شهر تهران که منجر به انباشت بدهی حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای شهر تهران شده، تجدید ساختار این مدیریت و ایجاد سیستم مدیریتی کارآمد و عاری از فساد و ایجاد تحولاتی در حمل و نقل عمومی، محیط زیست و حل مسئله ترافیک تهران همه مسئولیت‌های سنگینی است که بر دوش شهرداری و شورای شهر تهران قرار دارد.
عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرده است که « بعد از گذشت چند ماه به نظر می‌رسید مدیریت شهرداری تهران که بعد از حداقل تغییرات مدیریتی آماده شده بود که وارد فاز جدیدی از اصلاحات فراگیر شود، قطعا تغییر احتمالی در مدیریت شهرداری، شوکی را به اصلاحات مورد انتظار وارد می‌کند.»

** شرایط درمانی اجازه داد نجفی به مسئولیت ادامه دهد
وی می افزاید:« در کنار این مشکلات، ما باید به چند توصیه به شورای شهر بپردازیم. اول اینکه شورای شهر تلاش کند، دکتر نجفی به ادامه مسئولیت قانع شوند؛ مشروط به اینکه اطمینان حاصل شود شرایط درمانی اجازه ادامه کار را به ایشان خواهد داد.
مرعشی بیان کرده است:«اگر از این مرحله عبور کنند و شورای شهر به دلیل سلامت و صحت وجود آقای نجفی که برای همه ما مهم است شرایط ادامه مسئولیت را فراهم نکند، شورا باید هم با سرعت عمل و هم با دقت نظر به انتخاب شهردار جدید همت گمارد.»
سخنگوی کارگزاران سازندگی تاکید کرد: «توصیه اکید بنده و هم‌فکرانم در مجموعه اصلاح‌طلبان این است که شورا با انسجام و وحدت و با مدیریت خوبی که جناب آقای مهندس هاشمی با همکاری تمامی اعضای شورا از گرایش‌های مختلف اصلاح‌طلبان اعمال می‌کنند با حفظ همکاری صمیمانه، در انتخاب شهردار طوری اقدام کنند که خلأ مدیریت دکتر نجفی سریع پر شود و برنامه اصلاحات تهران عقب نیفتد.»
مرعشی تصریح کرده است: « در پایان به عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی عرض می‌کنم همان‌طور که در مراحل مختلف قبلی اصلاح‌طلبان با رویکرد جبهه‌ای توانسته‌اند به پیروزی‌های قابل توجهی دست یابند، در این عارضه ناخواسته نیز انشاءالله با همان وحدت جبهه‌ای به پیش رفته و همه احزابی که نمایندگانی در شورای شهر تهران دارند، همچنان با نگاهی جبهه‌ای کار خود را ادامه دهند.
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران چهارشنبه هفته گذشته پس از جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت که استعفای «محمدعلی نجفی» شهردار تهران را عصر روز گذشته دریافت کرده و این موضوع با حضور اعضای شورا بررسی شده است.
محمدعلی نجفی مرداد ماه۱۳۹۶ با رای قاطع اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.
رئیس شورای شهر تهران گفت که«شهردار تهران علت استعفای خود را بروز یک عارضه پزشکی اعلام کرده است.»
سیام*۱۷۲۴*۳۰۷۰**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1595 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602983 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر