شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۱
 |  26/ اسفند/ 1396 - 4:08
  |   نظرات: بدون نظر
100 بازدید بازدید

انشعاب آب برخی ادارات خراسان شمالی غیرمجاز است


به گزارش ایرنا، غلامحسین ساقی، شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بیشترین انشعاب های غیرمجاز آب مربوط به شهرداری ها است.
وی آبیاری فضای سبز با آب آشامیدنی را از دغدغه های اصلی این شرکت دانست و گفت: از شهرداری ها انتظار می رود که نسبت به جداسازی آب مورد نیاز از آب آشامیدنی مبادرت داشته باشند.

* افزایش مصرف آب در آستانه عید نوروز
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز، میزان مصرف آب به طور چشمگیر افزایش می یابد، گفت: از نیمه های اسفند ماه، میزان مصرف آب آشامیدنی روند افزایشی دارد به طوری که در سی ام اسفند ماه پارسال میزان مصرف آب در شهر بجنورد ۲ برابر شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان معمول مصرف آب آشامیدنی در بجنورد ۶۰۰ لیتر در ثانیه است اما در سی ام اسفندماه پارسال یکهزار و ۴۰۰ لیتر برثانیه مصرف به ثبت رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: میزان مصرف آب در اسفند ماه امسال در مقایسه با بهمن ماه و نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: قانونگذار برای برخورد با مشترکانی که مصرف نامتعارف و بسیار زیاد دارند، اهرم های در اختیار گذاشته است اما رویکرد این شرکت برخورد قهری نیست بلکه تلاش داریم تا با فرهنگ سازی، مردم نسبت به مشکلات کم آبی و هزینه های بالای تامین آب آشامیدنی آگاه شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، امسال در هیچ نقطه ای از شهرهای استان، قطعی ادامه دار آب رخ نداده است.

* طلب ۳۶ میلیارد ریالی بابت آب بها
ساقی گفت: این شرکت از مشترکان خود ۳۶ میلیارد ریال بابت آب بها مطالبه دارد که ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این رقم مربوط به مطالبه از مشترکان خانگی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین مطالبه ما مربوط به ادارات دولتی است.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۱۹۳ هزار و ۷۰۰ مشترک آب و ۵۵ هزار و ۸۸۹ مشترک فاضلاب دارد.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که ۵۲ درصد جمعیت آن در شهرها سکونت دارند.
۷۱۸۵/۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1441 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615194 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر