جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۸
 |  26/ اسفند/ 1396 - 7:23
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

اقدامات تأمینی، محور اصلی برنامه‌های سازمان زندان‌ها در سال ۹۶


اقدامات تأمینی، محور اصلی برنامه‌های سازمان زندان‌ها در سال ۹۶

رییس سازمان زندان‌ها گفت: توسعه قضایی و اقدامات تأمینی محور اصلی برنامه‌های سازمان زندان‌ها در سال ۹۶ بود.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در نشست شورای معاونان سازمان زندان‌ها با اشاره به عملکرد این سازمان در سال ۱۳۹۶ گفت: رویکرد سازمان زندان‌ها توسعه اقدامات قضایی و خدمات حمایتی است و برای توسعه هرچه بیشتر این خدمات باید فعالیت‌های سازمان را شناسنامه‌دار کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها با تاکید بر ضرورت توسعه قضایی گفت: در یک سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای ارائه انواع تسهیلات قضایی از جمله اعطای مرخصی‌ها، عفوها و تخفیف در مجازات برای زندانیان فراهم آوردیم.

وی افزود: در یک سال گذشته در حوزه ساماندهی محکومین و فراهم آوردن شرایط آزادی محکومین جرایم عمدی معسر که دوران حبس خود را سپری کرده بودند، توانستیم با کمک مردم و خیرین عزیز تعداد قابل توجهی از این زندانیان را آزاد کنیم.

جهانگیر ارائه پیشنهاد در خصوص عفو معیاری را نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال ۹۶ عنوان کرد.

مشاور رئیس دستگاه قضا با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها گفت: توسعه قرنطینه‌ها، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، توسعه درمان معتادین با استفاده از داروهای نگه‌دارنده(متادون‌درمانی)، اجرای طرح‌های واکسیناسیون زندان‌ها و توسعه بهداشت محیطی و فردی در زندان‌ها را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه خواند.

این مقام ارشد قضایی افزود: حوزه اقدامات تأمینی بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان زندان‌ها است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری به این حوزه شده است.

وی گفت: ارائه آموزش‌های مختلف به خانواده‌های زندانیان با رویکرد محوریت خانواده، پیشگیری از وقع جرم و شناخت آسیب‌های اجتماعی، بازگرداندن فرزندان ترک تحصیل کرده زندانیان به کلاس‌های درس با همکاری وزارت آموزش و پروش و استفاده از ظرفیت خیرین در انجمن‌های حمایت از خانواده های زندانیان سه اقدام عمده در حوزه اقدامات تامینی در سال ۹۶ بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش کارگزاران فرهنگی در زندان‌های سراسر کشور این سازمان برای دهمین سال پیاپی عنوان دستگاه برتر در اقدامه نماز را در سطح کشور به دست آورد.

جهانگیر در بخش پایانی سخنان خود به مقوله امنیت در زندان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امنیت در زندان‌ها پیش شرط اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی و حمایت از زندانیان است. از این رو در سال جاری علاوه بر اجرای طرح‌های آموزشی برای یگان های حفاظت زندان‌ها و ادارات بازرسی و حفاظت، تمامی زندان‌ها در طول شبانه روز به طور برنامه ریزی شده و غیرمترقبه مورد بازدید، بازرسی و سرکشی قرار گرفتند. هرگز اجازه نمی دهیم زندان محلی امن برای اقدامات افراد قانون‌گریز و ناامن‌کنندگان جامعه برای ادامه فعالیت‌های بزهکارانه باشد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 651 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602039 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر