پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
 |  26/ اسفند/ 1396 - 4:20
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

اجرای طرح هادی با هدف جلوگیری از پدیده زمین خواری مورد توجه است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز شنبه در جلسه رعایت حقوق بیت المال که در اداره کل منابع طبیعی استان برگزار شد، افزود: با پرهیز از کوتاه نگری و با نگاه منطقی و معقول می توان طرح هادی بلند مدت را برای روستاها در نظر گرفت زیرا با افزایش جمعیت در سال های آینده، در نهایت اراضی روستاها نیز به مردم واگذار می شود.
وی با اشاره به اینکه باید مناطق روستایی به صورت منطقی توسعه یابد تا شاهد اجرای عدالت در توسعه و توزیع خدمات باشیم، ادامه داد: منابع طبیعی میراث همه ملت و بشریت بوده و مهمترین دلیل برای حفظ آن رعایت حقوق عامه مردم و نگاه شرعی و عرفی به آن است.
وی با تاکید بر نظارت مستمر بر حوزه منابع طبیعی، به ویژه در ایام تعطیلات، گفت: هماهنگی بین اعضای شورا برای حفاظت از منابع طبیعی لازم است و همکاران قضائی نیز باید برای همراهی با گروه های گشت، وارد عمل شوند.
حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: باید آمار دقیق و جامعی در زمینه تصرف اراضی ملی ارائه شود تا بتوانیم به طور دقیق در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنیم.
وی ادامه داد: استفاده از طرح هایی مانند یاوران منابع طبیعی و بهره گیری از ظرفیت نهادهایی مانند بسیج، شورای اسلامی و حل اختلاف در دستور کار جدی قرار گیرد و در کمیسیون ماده واحده نیز در صدور آرا دقت بیشتری شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه برای اراضی منابع طبیعی باید اولویت بندی صورت گیرد تا با برنامه ریزی برای جلوگیری از تصرف و زمین خواری اقدام کرد، گفت: در جرائم مشهود تصرف اراضی نیازی به حکم دادگستری نیست و دستگاه ها می توانند به صورت مستقل برای جلوگیری از این مساله اقدام کنند.
وی با اشاره به مجازات جایگزین حبس، افزود: درصدد هستیم با اجرای چنین طرح هایی از زندانیان جرم های سبک برای کویرزدایی و کارهای عام المنفعه و کمک به برخی دستگاه ها مانند محیط زیست، شهرداری ها، منابع طبیعی و آبخیزداری، مساجد و میراث فرهنگی اقدام کنیم زیرا نتایج بسیار مفید و موثری را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان گفت: برای جلوگیری از حریق منابع طبیعی در مناطق گردشگری نیازمند به نصب تابلوهای هشدار دهنده حریق هستیم و اعتبارات لازم باید در بودجه اعتباری سال جاری منابع طببیعی گنجانده شود.
۶۱۰۱/۸۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 498 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1600538 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر