شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۶
سرویس: مقالات
 |  24/ اسفند/ 1396 - 1:21
  |   نظرات: بدون نظر
78 بازدید بازدید

بد اخلاقی های اقتصادی مانع تبیین خدمات نظام می شود


به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در نشست همدلی و هم‌اندیشی احزاب و تشکل های سیاسی استان زنجان با بیان اینکه احزاب بخشی از ظرفیت های بزرگ در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه هستند، افزود: در شرایط حاضر ضرورت دارد تا به احزاب و تشکل های سیاسی و بهره گیری از ظرفیت آنها در حل مسائل توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: بنا داریم از سال آینده با همراهی احزاب، گفت و گوی یاران انقلاب، نظام و رهبری را در استان پایه گذاری کنیم و امیدواریم سال ۹۷ سال پایه گذاری وحدت، انسجام بین یاران انقلاب و رهبری باشد.
دوریش امیری به ضرورت بالابردن آستانه تحمل و شکل گیری گفت وگوهای صمیمانه، صادقانه و سازنده در کشور و استان تاکید کرد و افزود: هر چه فاصله ها زیاد شود، دیگران برای فاصله ایجاد شده برنامه ریزی می کنند بنابراین باید با گفت و گو فاصله ها را کم کنیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه قانون اساسی پیمان نامه میان ملت و حاکمیت است، خاطرنشان کرد: اجرای قانون اساسی برای همه لازم الاجراست و باید تلاش کنیم تا حقوق همه ملت در سایه اجرای آن تامین شود.
وی با بیان اینکه ایجاد یأس و نا امیدی سم مهلک برای کشور است، تصریح کرد: مردم با مشاهده فضای گفت وگو بین مسئولان، احساس شادابی و آرامش کرده و امیدوارانه به آینده انقلاب و نظام نگاه می کنند.
درویش امیری با بیان اینکه انتقاد و نقد قابل قبول و پذیرش است، افزود: هر چقدر احزاب حضور فعال و موثرتری در جامعه داشته باشند، آسیب کمتری به نظام اجرایی و قانون گذاری وارد می شود.
وی با بیان ایکه در کنار بیان ضعف ها، باید کارهای انجام شده نیز بیان شود، افزود: امروز عده ای در داخل و بسیاری در خارج از کشور در تلاش هستند تا با ناکارآمد نشان دادن کلیت نظام، جامعه را مأیوس کنند.
دوریش امیری به رعایت انصاف در نقد اشاره کرد و گفت: وقتی دولت ناکارآمد نشان داده شود، به تبع آن نظام هم ناکارآمد معرفی می شود و وقتی چنین شود، مردم مایوس و نا امید می شوند.
استاندار زنجان با بیان اینکه اشتغال و مشکلات اقتصادی مهمترین چالش در جامعه است، اظهار کرد: تلاش ما این است تا با ایجاد همدلی و انسجام در استان، در سایه جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی، بخشی از این مشکلات حل شود.
وی به موفقیت های به دست آمده طی فعالیت دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و افزود: این موفقیت ها در سایه مولفه هایی همچون امنیت، آرامش، انسجام و همدلی حاکم بر استان، محقق شده است.
درویش امیری با بیان اینکه زنجان جزو پنج استان نخست کشور در میزان جذب سرمایه گذاری خارجی است، عنوان کرد: در زمان حاضر رتبه داخلی جذب سرمایه گذاری استان از رتبه ۱۴ به رتبه ۱۱ در بین استان های کشور ارتقا پیدا کرده است.
وی به رشد صادرات استان اشاره کرد و ادامه داد: زنجان از استان هایی است که بیش از سهم خود صادرات داشته است به طوری که تا سال ۹۵ سهم استان زنجان از میزان صادرات کشور ۸۶ صدم درصد بود که این میزان در سال جاری به ۱٫۶ درصد رسید.
استاندار زنجان گفت: امروز صادرکنندگان استان محصولات صنعتی، معدنی، فرش و صنایع دستی و محصولات کشور خود را به ۴۳ کشور دنیا صادر می کنند.
وی افزود: درآمد گمرک استان در زمان حاضر بیش از ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پید کرده است.
وی با بیان اینکه ما نگذاشتیم واحد جدیدی به واحدهای تعطیل شده استان اضافه شود، اظهار کرد: در زمان حاضر زنجان با نرخ بیکاری ۹٫۶ درصدی جزو پنج استان دارای نرخ بیکاری تک رقمی در کشور است.
استاندار زنجان با بیان اینکه طی سال جاری حدود ۱۱ هزار شغل در این استان ایجاد شده است، گفت: تعداد بیمه شدگان اجباری استان از میزان ۱۰۴ هزار نفر در شهریور ۹۵ به ۱۱۰ هزار نفر در بهمن سال جاری رسید و این در حالی بود که طی این مدت پنج هزار نفر از بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی استان بازنشسته شدند.
وی به عملکرد قابل قبول دستگاهای اجرایی و بانک ها در ارائه تسهیلات تکلیفی رای رونق بخش تولید و رشد اشتغالزایی در استان اشاره کرد و افزود: یکی از مظلومیت های نظام این است که مدیران و مسئولان چنان که باید کارها و خدمات انجام شده را برای شهروندان تبیین و تشریح نمی کنند.
در این جلسه نمایندگان و فعالان احزاب و تشکل های سیاسی استان پیرامون مسائل مختلف به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر ۴۰ حزب و تشکل سیاسی در استان زنجان فعالیت دارند.
۷۳۱۲/۶۰۸۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1741 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615494 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر