پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
سرویس: مقالات
 |  22/ اسفند/ 1396 - 7:46
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

استاندار بوشهر: برنامه های توسعه ای را بدون هیاهو دنبال می کنم


به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند بعد ازظهر سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام با هدف تقویت زیرساخت ها و ارتقای شاخص های توسعه ای از اولویت های استان است که با قوت در این بخش تلاش می شود.
وی اظهارداشت: ساخت دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی بوشهر چندین سال به صورت نیمه کاره باقی مانده بود که با تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این پروژه در مدت ۲ سال اجرا می شود.
گراوند گفت: اتصال این استان به خط ریلی از مطالبه های چندین ساله مردم است که با پیگیری ها و تلاش مسئولان به سرانجام رسید .
وی یادآورشد: نتیجه برگزاری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تامین ۱۵ درصد اعتبار مورد نیاز پروژه های ریلی کشور از محل صندوق توسعه ملی بود.
استاندار بوشهرگفت: خط راه آهن بوشهر- شیراز از پروژه های تاثیرگذار و امید بخش در توسعه بندر بوشهر است که از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی افزود: برای سال ۹۷ تلاش می شود اعتبارات با نگاه منطقی و جهت گیری مناسب و عادلانه توزیع شود.
گراوند تصریح کرد: اعتبارات استان باید در مسیری هزینه شود که رونق مناطق و شهرهای مختلف را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: برهمین اساس بازدیدهای شهرستانی با نگاه بررسی وضعیت تولید و اشتغال وشناخت مشکلات آنها انجام شده است.
استاندار بوشهر یادآورشد: در این راستا تاکنون مسایل و موضوعات مرتبط به توسعه پایدار ۹ شهرستان در قالب حضور میدانی بررسی شده است و فردا با سفر به شهرستان دشتی پرونده این سفرها بسته می شود.
گراوند یادآورشد: برگزاری نشست رفع موانع تولید، بازدید از طرح های تولیدی و نشست با تولید کنندگان از جمله برنامه های سفرهای شهرستانی است.
وی افزود:درحوزه پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان بوشهر تاکنون ۶۲ طرح پذیرش شده این درحالی است که این آمار در کشور ۵۲ طرح است.
گراوند اضافه کرد:همچنین از این تعداد ۵۳طرح مصوب، ۴۲ طرح ارجاع و ۳۲ طرح تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند که براساس آمار استان در این شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر است.
وی تاکید کرد: باتوجه به اقدام های دولت درحوزه اشتغال فراگیر و روستایی تلاش می شود از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی و کسب و کار مردم بهره لازم برده شود.
گراوند گفت:به مردم در خصوص به سرانجام رساندن پارک لیان قول داده ام و تلاش لازم در تحقق این مهم درحال انجام است.
گراوند اضافه کرد:براساس وعده ای که به مردم داده ام فضا و کاربری پارک لیان برای بهره مندی هرچه بیشتر مردم ازاین فضا باید حفظ شود.
وی با تاکید براستفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی گفت: از ۵۱ انتصاب مدیریتی جدید در استان ۲۱ مدیر در حوزه بانوان منصوب شده اند و در سال آینده روند انتصاب ها شتاب بیشتری به خود می گیرد.
وی با اشاره به صدور ۳۴ مجوز سازمان مردم نهاد (سمن) درسال ۹۶ گفت: شمار سمن ها در استان بوشهر از ۱۶ به ۱۷۴ سمن و ۱۵ شعبه احزاب نیز تاسیس شده است.
گراوند بیان کرد: فعالیت احزاب باید منجر به ایجاد نشاط ، پویایی، جلب مشارکت و تقویت احساس مسوولیت همگانی در جامعه شود.
استاندار بوشهر یادآورشد: خانه سمن ها در استان بوشهر تاسیس شده و به زودی خانه احزاب نیز با هدف توسعه و مشارکت هرچه بیشتر آنها راه اندازی می شود.
وی تاکید کرد: فعالیت احزاب نقش مهمی در توسعه گفت وگو ها و مشارکت عمومی آنها داشته باشد.
استاندار بوشهر در خصوص انتصابها نیز گفت: معیار و ملاک من در انتصابها اجرای قانون و مقررات است.
گراوند اضافه کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵ درصد انتصابها را می توان از درون سازمان انجام داد که در این خصوص از اختیارات قانونی خود استفاده کردیم.
استانداربوشهر گفت: درانتصاب ها کارآمدی، سلامت مالی، اخلاقی ومردم داری از مواردی است که در انتصابها لحاظ می شود.
وی افزود:عملکرد مثبت و موفق پلیس، نیروهای امنیتی و همکاری فرمانداران و مدیران باعث شده تا بوشهر جزو پنج استان امن کشور شناخته شود.
استاندار بوشهر در ارتباط با مصوبه کالای همراه ملوان(ته لنجی) نیز گفت: در این ارتباط با نظراتی که از ملوانان گرفته و سپس نشست مشترک بین استانداران استان های بوشهر، خوزستان و هرمزگان پیشنهاداتی در این زمینه به هیات دولت ارائه شده که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد.
وی در پاسخ به آخرین وضعیت منطقه آزاد بوشهر نیز گفت: ایرادهای مطروحه پیرامون این موضوع در فضای مجازی صحت نداشته و در کمیسیون اقتصادی مجلس کلیت این مهم به تصویب رسیده است.
گراوند در ارتباط با پروژه بهسازی جاده برازجان-گناوه و دیلم نیز گفت: اجرای پروژه برازجان- دیلم از اولویت های استان است که به اجرا آن اهتمام جدی داریم.
وی ادامه داد: در ارتباط با هشت کیلومتر باقیمانده از جاده گناوه-دیلم نیز بهسازی و تسطیح آن صورت گرفته که با تامین قیر مورد نیاز مسیر باقیمانده آسفالت می شود.
استاندار بوشهر در ارتباط با پروژه اهرم – برازجان نیزگفت:با تامین اعتبار مورد نیاز در سال آینده عملیات اجرایی این پروژه از سرگرفته شود.
گراوند در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون شهرک سینمایی استان بوشهر نیز گفت: در این زمینه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست شده تا طرح خود را پیرامون شهرک سینمایی به استانداری ارائه دهند تا پس از کار کارشناسی تصمیم گیری لازم در مورد آن صورت گیرد.
وی در ارتباط با پروژه انتقال فرودگاه بوشهر نیز گفت: در این زمینه مقرر بود که در سال ۹۵ در فرودگاه جدید پرواز صورت گیرد که تاکنون این مهم محقق نشده است.
وی یادآور شد: با این وجود تاکنون زمین مورد نیاز این پروژه نیز تملیک نشده است.
گراوند ادامه داد: در این زمینه اقداماتی در حال انجام است که پس از اینکه به نتیجه رسید اطلاع رسانی لازم پیرامون آن صورت می گیرد.
وی در ارتباط با پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی شهر بوشهر نیز گفت: مناقصه این پروژه مناقصه برگزار و پیمانکار نیز انتخاب شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
گراوند در ارتباط با کارخانه سیمان مند نیز افزود: کوره های این واحد روشن شده و اکنون آماده بهره برداری است که اعلام زمان بهره برداری آن برای دهه سوم اسفندماه پیش بینی شده است.
وی در ارتباط با پروژه احداث سد خائیز تنگستان نیز گفت: این پروژه در مسیر اجرا مشکل زیست محیطی داشت که این مشکل برطرف شده است.
گراوند در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: مطبوعات و اصحاب رسانه بعنوان رکن چهارم دیپلماسی می‌تواند به مدیریت استان کمک و روند توسعه آن را سرعت ببخشند.
۶۰۴۷/ ۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 26 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612491 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر