جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
 |  14/ اسفند/ 1396 - 9:51
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

شهردار بجنورد: ساخت و ساز غیرمجاز ادارات به معضل تبدیل شده است


به گزارش ایرنا، روح الله براتیان دوشنبه در جمع شهرداران این استان اظهار کرد: برخوردهای قانونی شهرداری با ساخت و سازهای غیرقانونی، به قطع انشعاب توسط دستگاه های خدمات رسان منجر می شود.
شهردار بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های دولت برای بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: شهرداران دبیر ستاد مزبور در شهرها هستند اما، اختیار کمی در زمینه مدیریت اعتبارات این بخش دارند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالیاتی شهرداری بجنورد تصریح کرد: اکنون این شهرداری به علت بدهی ۱۵ میلیارد ریالی به اداره کل امور مالیاتی، درگیر پرونده کیفری شده است این در حالی است که ۶۲۰ میلیارد ریال مطالبه داریم.
براتیان گفت: متاسفانه تعامل شهرداری با سایر دستگاه ها یک طرفه شده است اما، توضیح بیشتری در این زمینه ندارد.
وی با اشاره به گلایه نهادکتابخانه های عمومی استان از اینکه سهم کتابخانه ها از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری ها پرداخت نمی شود افزود: شهرداری بجنورد بیش از آنچه در پرداخت سهم کتابخانه ها تکلیف داشته، به این نهاد کمک کرده است به طوری که زمین به ارزش ۹۰ میلیارد ریال به کتابخانه ها اختصاص داده است و این رقم معادل ۴۰ برابر اعتبار از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری است.
براتیان، خواستار افزایش حقوق و مزایای دریافتی شهرداران شد و گفت: حقوق شهرداران در مقایسه با سایر مدیران کم است.
شهردار بجنورد خواستار تشکیل شرکت تعاونی مسکن شهرداران شد و اظهار کرد: امید است با این تعاونی، مشکلات مسکن شهرداران رفع شود.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای ۲۲ شهر است که حدود ۵۲ درصد جمعیت این خطه در شهرها سکونت دارند.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 365 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601753 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر