پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹
 |  14/ اسفند/ 1396 - 1:16
  |   نظرات: بدون نظر
191 بازدید بازدید

جعبه سیاه هواپیمای ای تی آر با نظارت دستگاه قضایی به تهران ارسال شد


سید علی ملک حسینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تکذیب درگیری فیزیکی بر سر موضوع تحویل جعبه سیاه هواپیما، افزود: فقط اختلاف نظر بین برخی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان و مسئولان استانی در فرایند تحویل به وجود آمد که در نهایت با هماهنگی کامل موضوع حل شد.
وی تصریح کرد: با توجه به دستور مقام عالی قوه قضائیه و نیابت قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای پیگیری امور قضایی و حقوقی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به ویژه ساماندهی وضعیت جانباختگان، دادستانی شهرستان دنا از همان روز نخست حادثه و با هماهنگی دادگستری استان به این موضوع ورود پیدا کرد.
حسینی افزود: تمام بقایای پیکرهای یافت شده از جانباختگان این سانحه هوایی با نظارت دقیق و اشراف دادستانی شهرستان دنا بوده و پزشکی قانونی استان نیز در کمترین زمان ممکن کار نمونه برداری و فرآیند احراز هویت این پیکرها را انجام داده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دنا گفت: محل سقوط هواپیما از نظر جغرافیایی در محدوده شهرستان سمیرم در استان اصفهان است و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دنا به صورت نیابتی امور قضایی و حقوقی این سانحه را پیگیری می‌کند.
امروز در شانزدهمین روز از وقوع این سانحه ۲۰ نفر از نیروهای امدادی و کوهنوردان به منطقه و محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند و مشغول جست وجوی پیکرهای جانباختگان هستند.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه منطقه را برای انجام عملیات جست وجو مساعد پیش بینی کرده بود.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران – یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد.
ششمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که در پانزدهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود دیروز به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
۳۰۱۶/۱۳۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 351 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619755 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر