جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
 |  14/ اسفند/ 1396 - 1:05
  |   نظرات: بدون نظر
48 بازدید بازدید

توجه به خانواده زندانیان از راهبردهای سازمان زندان هاست


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، اصغر جهانگیر روز دوشنبه در نشست سراسری معاونین و مدیران کل سازمان زندان ها با هدف بررسی عملکرد سال جاری و تبیین برنامه های سال آتی، افزود: توجه به خانواده زندانیان و همچنین خانواده معدومین از جمله راهبردهای سازمان زندان ها است و خانواده های زندانیان که در معرض آسیب های جدی هستند باید تحت پوشش های لازم قرار بگیرند تا خدای ناکرده اعضای این خانواده ها در مواجه با مشکلات متعدد وارد چرخه جرم نشوند.
مشاور رئیس دستگاه قضایی ادامه داد: خدمات زندانبانی و خدمت به آسیب دیدگان جامعه را باید به عنوان یک وظیفه انسانی قلمداد و این روحیه را به زیرمجموعه ها منتقل کنیم.
جهانگیر با بیان اینکه همه کارها باید در راستای ایمان به خداوند باشد، گفت: هر قدمی که برای اصلاح زندانیان برداشته شود اثرات خود را در جامعه و زندگی ما خواهد گذاشت.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ضرورت تبیین فعالیت های سال آتی اظهارکرد: سازمان زندان ها یکی از نهادهایی است که به طور جدی با آسیب های اجتماعی درگیر است و ما باید در این خصوص برنامه ریزی های جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشیم ابتدا باید آسیب های درون سازمانی را شناسایی و رفع کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود به اهداف پیشگیرانه دست یابیم.
رئیس سازمان زندان ها تصریح کرد: محیط زندان یک محیط خاص است و نباید به عنوان یک محیط اداری معمولی به آن نگاه کرد و باید تمام مسئولان و کارکنان با دقت در انجام مسئولیت های خود مانع بروز هرگونه رخداد نامطلوب شوند که تمام زحمات مجموعه زندانبانی را به زیر سوال ببرد.
جهانگیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار وضعیت جعمیت کیفری زندان ها و میزان ورودی آنان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها برنامه بلند مدتی است که باید به طور مرتب رصد شود و برای انجام آن باید با مراجع قضایی هماهنگی های لازم را داشت.
این مقام ارشد قضایی ادامه داد: برای انجام مطلوب فعالیت ها باید اخلاق حرفه ای در زندان ها در دستور کار قرار گیرد و آسیب های ناشی از کم کاری، ایرادات ساختاری، بی انگیزگی شغلی و غیره رفع شود.
جهانگیر با اشاره به اصلاح ساختار فیزیکی زندان ها، گفت: فضای فیزیکی زندان ها باید طوری طراحی شود که با سیاست های اصلاحی و تربیتی همسو باشد تا ضمن بهره گیری از استاندارد های روز دنیا بتوان برنامه های متعدد در حوزه سلامت و اصلاح و تربیت را اجرا کرد.
وی صرفه جویی و پرهیز از کارهای تجملی را یکی دیگر از نکاتی عنوان کرد که باید مدنظر مدیران و کارکنان زندان ها قرار گیرد.
اجتمام** ۷۳۲۹ **۱۵۶۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 878 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602266 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر