جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵
 |  2/ اسفند/ 1396 - 2:35
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

کانون وکلا و رسانه‌ها اهداف مشترک دارند


رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد:

کانون وکلا و رسانه‌ها اهداف مشترک دارند

رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد به شباهت‌های کانون وکلای دادگستری و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی اشاره و عنوان کرد: کانون وکلا و رسانه‌ها دارای اهداف مشترک هستند که یکی از این اهداف حائل شدن بین مردم و دولت‌هاست.

به گزارش ایسنا، محمدحسین جعفری در جمع خبرنگاران به هفتم اسفندماه سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری ایران و روز وکیل‌مدافع  اشاره کرد و گفت: این روز مصادف با انتزاع کانون وکلا از دادگستری و تایید استقلال آن در سال ۱۳۳۱ توسط دکتر محمد مصدق است؛ لذا هر ساله از اول تا هفتم اسفندماه به نام هفته وکیل مدافع پاس داشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین ذی‌نفعان این استقلال مردم هستند، گفت: تمام مردم حق دارند که از وکیلی مستقل برای دفاع در دعاوی خود بهره‌مند شوند.

جعفری تصریح کرد: این کانون از سال ۱۳۰۹ که شکل گرفته تا کنون و حتی در زمان فعالیت در ذیل مجموعه دادگستری دارای هیچ ردیف بودجه‌ی از دولت نبوده و هزینه‌های خود را از محل حق عضویت وکلا در کانون تامین می‌کند؛ لذا موضوع همدلی و مشارکت وکلا در آن بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری، بزرگترین و قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشورمان است که نقش بی‌بدیلی در حفظ حقوق شهورندی، دادرسی عادلانه و گسترش مدنیت و توسعه کشور ایفا می‌کند.

جعفری در ادامه به شباهت‌های کانون وکلای دادگستری و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی اشاره و عنوان کرد: کانون وکلا و رسانه‌ها دارای اهداف مشترک هستند که یکی از این اهداف حائل شدن بین مردم و دولت‌هاست.

وی در این باره افزود: یکی از نتایج این هدف مشترک تحقق حکفرمایی قانون‌مدار است و لازم است که برای این موضوع هم مطبوعات و هم کانون وکلا به صورت مستقل در جامعه عمل  کنند تا بتوانند مطالبات مردم را برای تحقق رفاه مردم پیگیری کنند.

جعفری با بیان اینکه خوشبختانه این موضوع نیز مورد اهتمام دولت است، بیان کرد: البته برخی استقلال چنین نهاهایی را در کشور که جلوه‌هایی از حاکمیت مدرن هستند را برنمی‌تابند.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس کانون وکلای دادگستری استان یزد از سال گذشته و به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر، ۸۳۷ نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۳۵۹ کارآموز وکالت با این کانون همکاری دارند و بر اساس انتخابات اردیبهشت‌ ماه ۹۵ تعداد ۵ عضو اصلی هیات مدیره و سه عضو علی‌البدل برگزیده شدند تا در این دوره مدیریت کانون را بر عهده بگیرند.

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد یکی از وعده‌های خود در آغاز فعالیتش را استقرار ساختمان کانون در بافت تاریخی شهر عنوان کرد و گفت: هدف از دادن این وعده که اکنون عملی شده، نشان دادن پایبندی وکلا به ارزش‌های دینی و مذهبی و نیز لمس کردن مشکلات بطن جامعه از سوی وکلا بوده است.

وی همچنین استقرار کانون وکلا و همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی در بافت تاریخی را موجب ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی و نیز پیشگیری از بروز جرائم در این مناطق دانست.

جعفری با اشاره به بنیان‌سازی مناسب در کانون وکلای دادگستری استان که از سوی برخی از وکلای بزرگ کشور بی‌نظیر خوانده شده است، تصریح کرد: خوشبختانه کانون وکلای استان در حوزه حقوق شهروندی اقدامات موثری صورت داده است به نحوی که تنها در سال جاری دو همایش در این رابطه برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش مهمترین رکن مهم مصلحت عمومی است، گفت: کانون در حوزه آموزش حقوق شهروندی نیز به رغم دستان خالی، دوره‌های آموزشی عمومی را برگزار کرده است.

رییس کانون وکلای دادگستری یزد از ایجاد اولین کلینیک حقوق شهروندی و بزرگترین اینفوگرافی منشور حقوق شهروندی کشور در یزد خبر داد و اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری استان در نظر دارد که به زودی همایشی با عنوان «سانحه هوایی هواپیمایی ATR تهران – یاسوج» و به منظور بررسی حقوق شهروندی در مورد داشتن پروازهای سالم و ایمن را در یزد برگزار کند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1164 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613629 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر