پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳
سرویس: مقالات
 |  2/ اسفند/ 1396 - 4:44
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

تاکید معاون حزب موتلفه بر نقش احزاب در پیشبرد روابط ایران و جمهوری آذربایجان


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، «مهدی صولی» معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در دیدار «سردار جلال اوغلو» رهبر حزب دموکرات و «علی علی اُف» رئیس حزب توسعه و شهروندی جمهوری آذربایجان همچنین توسعه روابط خارجی مبتنی بر احترام متقابل با احزاب کشورهای همسایه را از اولویت های این حزب عنوان کرد.
صولی در این دیدار با تبیین سوابق ارتباطات حزب موتلفه اسلامی با جریان های اصیل مردمی و اسلامی در جمهوری آذربایجان گفت:‌ ما برای تقویت همکاری میان احزاب کشورهای اسلامی در سال ۲۰۰۸ نشستی در تهران برگزار کردیم. ۱۶ حزب از ۹ کشور غرب آسیا برای پیگیری مقدمات تشکیل اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی جهان، در این اجلاس شرکت کردند. از جمهوری آذربایجان نیز دو حزب در این نشست حضور داشتند که بعدها مطلع شدیم فعالیت های این دو حزب با موانع و محدودیت های زیادی در جمهوری آذربایجان مواجه شده است.
وی اظهار داشت: ما از ابتدا علاقه مند به توسعه امکان گفت و گو و تبادل نظر میان احزاب کشورهای همجوار بوده ایم و هنوز هم آماده ایم در این زمینه تلاش کنیم.
معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد:حزب موتلفه اسلامی با حزب آذربایجان نوین دارای همکاری و تعامل مناسب در چارچوب همکاری های چند جانبه در کنفرانس بین ­المللی احزاب آسیایی است.

**مردم باید سیاسی باشند تا رشد و پیشرفت کنند
«سردار جلال اوغلو» در این دیدار با اشاره به تلاش حزب دموکرات جمهوری آذربایجان برای تشکیل اتحادیه احزاب دموکرات کشورهای اسلامی تاکید کرد: ما چند سال پیش در ترکیه پیشنهاد تشکیل گروه احزاب دموکرات کشورهای اسلامی را دادیم؛ زیرا اعتقاد داریم مردم باید سیاسی باشند تا رشد و پیشرفت کنند، خصوصا در کشورهای مسلمان؛ مشکلات کشورهای سوریه و عراق نشانگر این مهم است که مردم در این حوزه ها اشکال دارند.
رهبر حزب دموکرات گفت: نکته مهم دیگری که باید درباره کشورهای مسلمان مد نظر قرار گیرد، مساله فرهنگ است؛موضوع این است که ما اسلام حقیقی را درک نکردیم.
جلال اوغلو گفت: مساله بزرگ این است که در اسلام هم علم، هم فرهنگ مدنی موجود است، ولی برداشت های ناصحیحی از آن در حال انجام است، وظیفه ما این است که با اتحاد و همکاری های حزبی در عصر کنونی به این سوء برداشت ها پایان دهیم.
وی در پایان بر اهمیت تقویت مناسبات و ارتباطات حزبی در میان کشورهای مسلمان، در راستای دوری از جنگ و خشونت و افراطی­ گری و همچنین ایجاد و ساختن دنیایی پر از آرامش برای همه مسلمانان جهان تاکید کرد.

**علاقه مند به توسعه روابط حزبی با حزب موتلفه اسلامی هستیم
«علی علی­اُف» رئیس حزب توسعه و شهروندی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار، با اظهار خوشحالی از دیدار با معاون بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی و حضور در دفتر مرکزی این حزب، جایگاه و رویکرد تاریخی و سیاسی حزب و نقش تاثیرگزار و فعال آن در انقلاب اسلامی ایران را تحسین کرد و افزود:‌ ما علاقه مند به توسعه روابط حزبی با حزب موتلفه اسلامی هستیم.
«سردار جلال اوغلو» رهبر حزب دموکرات و «علی علی­اُف» رئیس حزب توسعه و شهروندی جمهوری آذربایجان از رهبران احزاب جمهوری آذربایجان هستند که به تهران آمده اند.
سیام**۳۰۷۰**۱۴۴۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1091 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601131 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر