سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۰
 |  2/ اسفند/ 1396 - 5:46
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

آموزش حقوق شهروندی، جزو برنامه های مهم کانون وکلای استان است


به گزارش ایرنا ، محمدحسین جعفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش، مهمترین رکن مصلحت عمومی است و امسال آزمون‌ های کارآموزی وکالت با حضور یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری ، بزرگترین و قدیمی‌‌ترین نهاد مدنی در کشور محسوب می شود به نقش بی‌ بدیل آنها در حفظ حقوق شهروندی ، دادرسی عادلانه و همچنین گسترش مدنیت و توسعه اشاره کرد.
این مسوول به شباهت‌های فعالیت کانون وکلای دادگستری با مطبوعات اشاره کرد و اظهار نمود: کانون وکلا و رسانه‌های مختلف گروهی دارای هدف های مشترکی هستند که از مهمترین آنها ، ارتباط بین مردم و مسوولان است.
جعفری به نقش استقرار کانون وکلا در یزد اشاره کرد و ادامه داد: استقرار کانون وکلا و سایر دستگاه‌های اجرایی در بافت تاریخی موجب ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی و نیز پیشگیری از بروز جرائم در این مناطق است.
رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان یزد بیان کرد: کانون وکلای دادگستری یک نهاد خودگردان است و از سال ۱۳۰۹ که شکل گرفته و تاکنون هیچ ردیف بودجه‌ ای نداشته و هزینه‌های خود را از محل حق عضویت وکلا در کانون تامین می‌کند.
جعفری از ایجاد اولین کلینیک حقوق شهروندی و بزرگترین اینفوگرافی منشور حقوق شهروندی کشور در یزد خبر داد و یادآور شد: کانون وکلای دادگستری در نظر دارد که به زودی همایشی با عنوان سانحه هوایی هواپیمایی ATR تهران – یاسوج برگزار کند.
وی گفت: این همایش با هدف بررسی حقوق شهروندی در مورد داشتن پروازهای سالم و ایمن در یزد برگزار می شود.
این نشست خبری به مناسبت هفتم اسفندماه ، سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری ایران و روز وکیل مدافع برگزار شد.
کانون وکلای دادگستری استان یزد از سال ۱۳۹۵ به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون ۸۳۷ نفر وکیل پایه یک دادگستری و ۳۵۹ کارآموز وکالت با این کانون همکاری دارند.
۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 361 بازدید

بازدید دیروز: 617 بازدید

بازدید کل : 1608812 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر