پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۴
 |  29/ بهمن/ 1396 - 2:51
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

۲۰ درصد پرونده های قضایی با بکارگیری ظرفیت معتمدان محلی کاهش یافت


به گزارش ایرنا، ابراهیم سبزواری در آئین صلح و سازش میان ۲ طایفه کایدخورده و رشنو در بخش مورموری آبدانان اظهار کرد: مشارکت مصلحان و ریش سفیدان با دستگاه قضایی و احساس مسئولیت آنان آمار نزاع های طوایفی را در شهرستان آبدانان ۴۰درصد کاهش داده و حجم زیادی از مراجعه های مردمی را کم کرده است.
وی با تقدیر از اعضای طوایف رشنو و کایدخورده بخاطر گذشت و همکاری با متولیان قضایی و اجرایی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.
رئیس دادگستری آبدانان بکارگیری سلاح گرم در مراسم شادی و عزا را یک معضل بزرگ اجتماعی در ابدانات دانست و تاکید کرد: سران قبائل و ایلات یک سرمایه بزرگ ملی است که مشارکت و مساعدت آنان با مدیران و مسئولان نهادهای حاکمیتی ظریب امنیت و آرامش اجتماعی افزایش می یابد.
در این مراسم صلح و سازش که با حضور بزرگان و متنفذین شهرستان های آبدانان، دهلران، اندیمشک و دره شهر در مورموری برگزار شد:
فرماندار آبدانان نیز در این مراسم گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی ترین نظام های دموکرات دنیا است که قدرت و ثبات ملی و جهانی آن نیز مدیون حضور حماسی مردم است.
مجید عسگری از همکاری ۲ طایفه بزرگ کایدخورده و رشنو قدردانی کرد و افزود: با تلاش و مساعدت بزرگان این طوایف و گذشت و سعه صدر خانواده مقتول اکنون حس برادری و برابری و اوج نوعدوستی در سطح شهرستان آبدانان قویت شده است.
در اثر یک حادثه منجر به قتل از سال گذشته تاکنون بین طایفه رشنو و طایفه کایدخورده اختلاف به وجود آمد که با وساطت و میانجیگری خیرین و مصلحان و تلاش متولیان قضایی ، سیاسی، امنیتی و انتظامی و همچنین شورای معتمدین پلیس امروز این تنش ختم بخیر شد و این طوایف در فضایی مملو از صلح و صفا وحدت و اتحاد دوباره خویش را مستحکم کردند.
۲ هفته قبل نیز با تلاش معتمدان و شورای اجتماعی پلیس و قوه قضائیه آبدانان و گذشت اولیای دم یک قاتل از پای چوبه اعدام نجات یافت.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم**انتشار دهنده :شهریار حیدری فر
۷۱۷۴/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 55 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601443 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر