پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
 |  29/ بهمن/ 1396 - 5:16
  |   نظرات: بدون نظر
253 بازدید بازدید

امام جمعه بجنورد: قانون و اخلاق مکمل یکدیگر هستند


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اظهار کرد: اجرای قانون با بی اخلاقی، خشن است و مردم را وادار به قانون گریزی می کند اما اخلاق، مردم را قانون پذیر می سازد.
وی گفت: در این زمینه، نیروی انتظامی که بیشترین برخورد و ارتباط را با مردم و جامعه دارند، باید در معاشرت با مردم و جامعه میزان و حدود را مد نظر داشته باشد.
نمایند ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دین، برای رفتارهای اجتماعی میزان تعریف کرده است و باید نیروی انتظامی در ارتباط های خود با مردم این میزان را مد نظر قرار دهد.

* علت های وقوع جرم
معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا نیز در این نشست گفت: ضرب و جرح متهمان و مظنونان توسط کارکنان، هیچ گونه مجوز قانونی ندارد و عامل به آن، مرتکب عمل غیرقانونی و جرم شده است.
سرهنگ اسکندر صفری اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت خراسان شمالی در این زمینه مناسب ارزیابی شده است البته باید این جرائم به صفر برسد.
وی گفت: پایین بودن آستانه تحمل کارکنان در برخورد با رفتار ناشایست، ضعف تقید به قوانین و مقررات و حقوق شهروندی، ضعف و نبود مهارت در کشف علت های جرائم و وجود روحیه قومیت گرایی در برخی از ماموران در برخورد با متهمان از علت های فردی وقوع ضرب و جرح توسط کارکنان است.
وی گفت: دستگیری متهم بدون مدرک و دلایل محکمه پسند، برخورد با رفتارهای آزاردهنده متهمان در حین دستگیری، عدم اعتراف و تحریک عمدی ماموران برای منحرف کردن پرونده و خدشه دار کردن روند رسیدگی به پرونده از زمینه های بروز جرم توسط کارکنان است.
معاون صیانت و پیشگیری بازرسی کل ناجا اظهار کرد: باید آموزش های لازم به کارکنان در فراگرفتن نکات پیشگیرانه از وقوع جرم داده شود و منافع ایجاد جرم حذف شود به طوری که زحمت ارتکاب به جرم برای افراد بیشتر شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1241 بازدید

بازدید دیروز: 435 بازدید

بازدید کل : 1601281 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر