جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۴
سرویس: مقالات
 |  27/ بهمن/ 1396 - 4:21
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

تسهیلات دولت برای ایجاد اشتغال روستاییان فرصتی طلایی است


به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام احمد نظری در خطبه های نماز جمعه شاهرود که در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد، افزود: ۶۰ هزار میلیارد ریال دیگر هم چهار بانک کشور وام کم بهره برای اشتغال روستاییان تخصیص داده اند که امید است تحول شگرفی در این خصوص ایجاد شود .
وی با تقدیر از دولت و دیگر مسوولان نظام گفت: برخی روستاییان در استفاده از این تسهیلات با مشکلاتی روبرو هستند ، بنابر این تدبیری اندیشیده شود تا واگذاری این تسهیلات به آسانی انجام شود.
امام جمعه موقت شاهرود به کاهش نزولات جوی هم اشاره کرد و گفت: صرفه جویی و مصرف بهینه آب از سوی مردم ضروری است.
وی راه اندازی خط هوایی شاهرود – مشهد و باالعکس را یادآور شد و گفت: استقبال مردم از مسافرت هوایی موجب تداوم این پروازها خواهد شد.
حجت الاسلام نظری به راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن هم اشاره کرد و گفت: بصیرت مردم حضوری تاریخی را رقم زد ، مردم میان مشکلات اقتصادی و دفاع از رهبر، نظام و خون شهدا تفاوت قایل شدند .
امام جمعه موقت شاهرود مقابله با زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) را نقشه قدیمی استکبار جهانی خواند و گفت: همه درگیری ها و اتفاقاتی که اکنون در منطقه غرب آسیا روی می دهد، برای مقابله با اندیشه حکومت جهانی مهدوی است.
وی افزود: مطرح کردن مسایلی مانند هلال شیعی نیز در این راستا است ، آن ها تصمیم خود را گرفته اندتا به هر شکل ممکن با اندیشه مهدویت مقابله کنند و هر کاری هم که بتوانند انجام خواهند داد.
سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود نیز در بین ۲نماز در سخنانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیرکرد و به تشریح برخی اقدام های کمیته مردمی فرودگاه شاهرود پرداخت.
وی گفت: استقبال مردم از پروازهای فرودگاه شاهرود به مقصدهای مختلف بویژه مشهد مقدس زمینه ساز توسعه بیشتر آن خواهد شد.
فرماندار شاهرود ادامه داد: برای توسعه فرودگاه شاهرود اعتبارات قابل توجهی از سوی دولت تخصیص یافته و همچنین کمک های مردمی زیادی نیز جذب شده است ، بنابر این برقرار پروازهای مستمر به رونق شرق استان سمنان منجر خواهد شد.
معاون استاندار سمنان در باره آسان سازی ارایه تسهیلات اشتغال روستاییان هم گفت: روستاییان می توانند از سندهای روستایی ، سفته ، ماشین آلات و سند محل اجرای طرح های خود برای ضمانت وام هایشان استفاده کنند.
وی گفت: این تسهیلات دارای یک سال تنفس بوده و اقساط آن ۶ ساله می باشد.
هاشمی ادامه داد: برای استفاده از این تسهیلات ۷۶۵ طرح در استان سمنان تهیه شده که بیش از ۳۶۰ طرح مربوط به شهرستان شاهرود است.
وی گفت: سهم استان سمنان از این تسهیلات ۹۲۰ میلیارد ریال است که ۳۲ درصد آن متعلق به شهرستان شاهرود می باشد که احتمال افزایش آن تا ۳۵ درصد وجود دارد.
وی بحران آب در کشور و استان سمنان را یاد آور شد و گفت: مصرف بهینه ، مسوولان را در تامین آب مورد نیاز مردم یاری خواهد کرد.
اکنون فرودگاه شاهرود در هفته سه پرواز به تهران و باالعکس در روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه دارد.
قرار است پرواز تهران – شاهرود – مشهد و باالعکس نیز بزودی دایر شود.
۶۱۶۷ انتشاردهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 284 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1612749 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر