جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۷
 |  25/ بهمن/ 1396 - 7:58
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

دادستان تهران: ادعای امنیتی کردن فعالیت‌های زیست محیطی کذب است


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی در سی و هفتمین جلسه دادستانی تهران در باره پرونده اتهامی «کاووس سیدامامی» و با رد ادعای برخی مبنی بر اتخاذ سیاست امنیتی کردن فعالیت‌های زیست محیطی اظهارداشت: دشمنان انقلاب مترصدند که از همه ظرفیت‌ها علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند و از جمله در این پرونده، عده‌ای در پوشش اقدامات زیست محیطی به رصد برخی پایگاه‌های موشکی پرداخته بودند.
وی تاخیر در اطلاع‌رسانی پیرامون این پرونده را ناشی از ماهیت اقدامات مجرمانه ومغایرت اطلاع‌رسانی با پیشرفت تحقیقات و روند شناسایی و دستگیری سایر متهمان اعلام کرد و گفت: پرونده اتهامی این شبکه جاسوسی واجد اطلاعات ملی است و این میزان اطلاع‌رسانی از سوی دادستانی، به لحاظ عملکرد بوق‌های تبلیغاتی دشمن در خارج و همراهی برخی افراد صورت گرفته است.

**انتقاد از انتشار مطالب خلاف واقع
جعفری دولت‌آبادی چند نکته از حوادث اخیر را نیز مورد توجه قرار داد که ازجمله اعلام اخبار کذب ازسوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.
وی در این باره اظهارداشت: متاسفانه عده‌ای که از حوادث کشور اطلاع ندارند، اقدام به مصاحبه و موضع‌گیری می‌کنند و از جمله اخیراً یکی از نمایندگان مدعی شده معاون یکی از سازمان‌ها را دستگیر کرده‌اند و البته کمی بعد هم این خبر را تکذیب کرده است. چنین اظهاراتی خلاف شان یک نماینده است که مطالب خلاف واقع در جامعه منتشر کند و نسبت به امری که مطلع نیست اظهارنظر نماید.
وی در انتقاد از برخی اظهار نظرها پیرامون خودکشی کاووس سیدامامی؛ از جمله این ادعا که جامعه‌شناس خودکشی نمی‌کند، اظهار داشت: مبنای این ادعا چیست و چرا در موضوع کاووس سیدامامی که فیلم اخذ شده از دوربین زندان، تحقیقات قاضی دادسرای جنایی که بلافاصله در محل حاضر شده است و نظریه پزشکی قانونی دلالت بر خودکشی دارد و حتی خانواده متوفی در مصاحبه با رسانه‌ها نیز این امر را پذیرفته‌اند، تشکیک می‌کنند.
دادستان تهران از مسوولان خواست در امور قضایی دخالت نکنند و با اشاره به هجمه‌های دشمن به جمهوری اسلامی، چنین اظهار نظرات عجولانه، بدون مبنا و غیرمستندی را به منزله حرکت در خط دشمن دانست و اظهار داشت: مناسب است این مسوولان به جای اظهار نظر در اموری که از آن مطلع نیستند، به انجام وظایف خود بپردازند.
جعفری دولت‌آبادی حفظ جان زندانیان را دغدغه دادستانی تهران دانست و ایجاد دوایر نظارت بر زندان‌ها در کلیه زندان‌های استان تهران را در راستای این امر به شمار آورد و در خصوص دیگر اقدامات دادسرای تهران در مراقبت از زندانیان اظهار داشت: در تمامی زندان‌های استان تهران و حتی فشافویه دایره نظارت ایجاد شده و هم‌چنین معاونان دادستان، سرپرستان نواحی و قضات ناظر بر زندانِ دادسرای تهران مکلف به بازدید مستمر و منظم از بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها شده‌اند.
دادستان تهران رویداد خودکشی در بازداشتگاه یا زندان از سوی متهمان را امری دانست که در دنیا نیز مصادیق آن موجود است و در توضیح اظهار داشت: خودکشی زندانی در دنیا امر غریبی نیست و به ویژه در سرنوشت متهمان به جاسوسی، مواردی بوده که در زندان‌ها خودکشی کرده‌اند تا حقایق آشکار نشود. اگر چه که ما از چنین مواردی دفاع نمی‌کنیم و در صورت مسامحه از سوی ماموران برخورد نیز خواهد شد؛ هم چنان که در پرونده فوت ستار بهشتی با صدور کیفرخواست از ناحیه دادسرا، حکم به حبس صادر شد و دادسرای تهران حکم را به طور کامل اجرا نمود و حتی با شمول امتیازاتی که در قانون پیش‌بینی شده بود مانند عفو و آزادی مشروط مخالفت کرد.
دکتر جعفری دولت‌آبادی از سردار رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ و معاونان وی خواست سرکشی از کلانتری‌ها و بازداشتگاه‌ها را در برنامه‌های کاری خود تعریف نمایند تا زمینه تبلیغات ناروا علیه جمهوری اسلامی با چنین بهانه‌های حذف شود.

** رصد پایگاه های موشکی در پوشش اقدامات زیست محیطی
دادستان تهران در خصوص پرونده اتهامی کاووس سیدامامی و با رد ادعای برخی مبنی بر اتخاذ سیاست امنیتی کردن فعالیت‌های زیست محیطی اظهار داشت: دشمنان انقلاب مترصدند که از همه ظرفیت‌ها علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند و از جمله در این پرونده، عده‌ای در پوشش اقدامات زیست محیطی به رصد برخی پایگاه‌های موشکی پرداخته بودند.
جعفری دولت‌آبادی تاخیر در اطلاع‌رسانی پیرامون این پرونده را ناشی از ماهیت اقدامات مجرمانه و مغایرت اطلاع‌رسانی با پیشرفت تحقیقات و روند شناسایی و دستگیری سایر متهمان اعلام نمود و افزود: پرونده اتهامی این شبکه جاسوسی واجد اطلاعات ملی است و این میزان اطلاع‌رسانی از سوی دادستانی، به لحاظ عملکرد بوق‌های تبلیغاتی دشمن در خارج و همراهی برخی افراد صورت گرفته است.
ادامه دارد…
اجتمام /۱۷۲۴/
تنظیم میترا بلندقامتی * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1754 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603142 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر