جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹
 |  25/ بهمن/ 1396 - 8:59
  |   نظرات: بدون نظر
31 بازدید بازدید

ابراز نگرانی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از افزایش تلفات جاده ای


سردارعلیرضا مظاهری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در چهار سال متوالی یعنی در سال های ۹۲، ۹۳، ۹۴ و ۹۵ در این استان با کاهش تصادفات جاده ای رو به رو بودیم اما امسال آمار تلفات بالا رفته و نگرانی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه باید برای کاهش تلفات سانحه های جاده ای تلاش شود افزود: دستگاه های مختلف در این زمینه همچون نیروی انتظامی، وزارت راه و شهرسازی و خودروسازان باید همت کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا خسارت های حوادث جاده ای کمتر شود.
سردار مظاهری خاطرنشان کرد: سه عامل خودرو، راه و انسان در وقوع حادثه های رانندگی نقش دارند که در این میان عامل انسانی بیش از ۲ عامل دیگر نقش دارد و مهم ترین علت وقوع تصادفات جاده ای است.
براساس آمارهای رسمی: در ۹ ماه سال جاری ۲۰۸ نفر در تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی جان باختند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹٫۵ درصد افزایش دارد.
وی افزود: از رانندگان انتظارمی رود نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی حساس باشند.
وی با اشاره به نقش راه و خودرو در وقوع این حادثه های رانندگی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در مسیر مسافران ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار گرفته است و هر ساله مسافران زیادی در محورهای این استان تردد دارند از این رو باید تلاش شود تا با سرعت دادن به اجرای پروژه های راه سازی شمار حادثه ها کاهش یابد.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: البته با وجود اینکه در برخی از محورهای چهارخطه استان بسترهای خوبی برای تردد جاده ای فراهم است اما باز هم شاهد حادثه های واژگونی هستیم و این نشان از نقش انسان در این سانحه ها دارد.
سردار مظاهری اظهار کرد: به طور مثال مسیر بجنورد -فاروج به صورت چهار خطه زیر بار ترافیک است اما در این محور واژگونی ها رخ می دهد.
وی افزود: البته در برخی سانحه های رانندگی، راه وشهرسازی مقصر شناخته شده است و هر جا زیرساخت مهیا نبوده، با هیچ نهادی تعارف نداریم.
سردار مظاهری خاطرنشان کرد: پلیس توان خود را به کار می بندند و در محورهای مختلف حضور پررنگ دارد تا تلفات جاده ای به حداقل برسد.

* تکمیل پردیس ناجا ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
فرمانده انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به سفر سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به این استان اشاره کرد و افزود: در این سفر توانمندی نیروی انتظامی استان در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و البته قول های مساعدی برای حمایت و کمک به استان داده شد.
وی گفت: یکی از قول ها، کمک به تکمیل پردیس ناجا در استان است که تکمیل این پروژه ناتمام ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
سردار مظاهری افزود: پردیس ناجا شامل مجموعه مهمانسرا است که اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: ساخت آلاچیق ها ۴۰ درصد و اجرای رستوران ها بیش از ۹۰ درصد پیش رفته است.

* ۲ کلانتری در دست ساخت
سردار مظاهری در باره نیاز به ساخت کلانتری در استان گفت: در طرح آمایش سرزمینی که نیروی انتظامی طراحی و ابلاغ شده است، نیازها بر اساس جغرافیا، جمعیت، میزان جرم و سایر موارد ارزیابی می شود.
وی اظهار کرد: از سال ۹۳ تا کنون یک کلانتری برای بجنورد (کلانتری ۱۴ ) ایجاد شده است که البته با ایجاد این کلانتری، کلانتری ۱۳ به گلستان شهر منتقل شد.
وی افزود: یک کلانتری نیز در شهرستان شیروان بزودی راه اندازی می شود البته توسعه برخی کلانتری ها نیز در دستور کار است که کلانتری ها به لحاظ شمار نیرو و تجهیزات ارتقاد داده می شوند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت به منظور ارتقای پوشش حوزه استحفاظی، پلیس راه بجنورد- راز و جرگلان و گرمه- میامی- جاجرم راه اندازی شده است.
سردار مظاهری افزود: اکنون کلانتری در شهرستان اسفراین و شهر درق از محل اعتبارات سفر رهبری در دست ساخت است و توسعه کلانتری در یکه سعود شهرستان راز و جرگلان نیز در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه یک پاسگاه در خانلق شیروان در حال ساخت است گفت: در شیروان، مجوز ایجاد کلانتری ۱۲ گرفته شده است این کلانتری در ساختمان استیجاری تشکیل می شود البته پیگیر هستیم تا با تامین زمین، ساخت ساختمان کلانتری عملیاتی شود.

* استقبال نیروی انتظامی از مشارکت های مردمی
سردار مظاهری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در استان امنیت پایدار برقرار است گفت: حاکم بودن و برقراری احساس امنیت، مهم تر از وجود امنیت است و در این زمینه نیروی انتظامی تلاش دارد تا از مشارکت مردم برای تامین امنیت و تامین احساس امنیت در جامعه استفاده کند.
نیروی انتظامی از مشارکت مردم و خیران در این باره استقبال می کند.
وی افزود: در استان های دیگر، توان مردم در ساخت پاسگاه ها، کلانتری ها و اماکن انتظامی مشارکت داده شده است و امید است در این استان نیز مردم در این باره وارد عرصه شوند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اختصاص اعتبارات از محل سفر رهبر معظم انقلاب، اقدامات خوبی در ساخت اماکن نیروی انتظامی انجام شد و در این زمینه از برکات سفر رهبری استان شاهد پیشرفت های چشمگیری است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 502 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601890 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر