پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۵
 |  25/ بهمن/ 1396 - 1:56
  |   نظرات: بدون نظر
70 بازدید بازدید

قضات تعزیرات به تخلفات بازار ارز رسیدگی می کنند


بهمن حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به نوسانات قیمت در بازار ارز در روزهای اخیر، افزود: افراد سودجو در بازار آزاد، مبادرت به فروش ارز برخلاف قیمت مصوب بانک مرکزی داشته اند که گزارش های تخلف اعلام شده است.
وی با اشاره به دستگیری یکصد تن در این رابطه، گفت: پلیس آگاهی مفاسد اقتصادی تهران، تعدادی از افرادی که خرید و فروش ارز به بیش از قیمت مصوب بانک مرکزی داشتند، دستگیر کرده و پرونده ها جهت رسیدگی به پلیس آگاهی منتقل شده است.
حسن بیگی اظهار کرد: چهار قاضی تعزیرات حکومتی در پلیس آگاهی برای رسیدگی فوری به تخلفات کشف شده از دستگاه کاشف (پلیس) حضور دارند تا با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.
معاون حقوقی تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به بند «خ» ماده ۲ و همچنین بند «ت» ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خاطر نشان کرد: متخلفانی که زمان دستگیری ارز همراه دارند، علاوه برضبط ارز به نفع دولت، به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد.
وی تصریح کرد: تعدادی از دستگیر شدگان ارز مبادله ای همراه دارند که پرونده این افراد در تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار می گیرد و کسانی که ارز همراهشان نیست و اقدام به دلالی و واسطه گری داشتند، پرونده آنان برای رسیدگی به دادسرای جرایم مفاسد اقتصادی ارجاع می شود.
حسن بیگی یادآور شد:اکنون قیمت ارز در بازار آزاد، چهار هزار و ۸۲۹ تومان است و این میزان با توجه به نرخ مصوبی که بانک مرکزی اعلام کرده است، تفاوت دارد.
وی خاطرنشان کرد: این افراد قصد دارنر با افزایش لحظه به لحظه قیمت ارز در بازار اخلال ایجاد کنند که با آنان برخورد قانونی و فوری انجام می دهیم.
اجتمام**۳۲۲۹** ۱۴۱۸
خبرنگار: حنانه شفیعی** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 826 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620230 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر