پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵
 |  25/ بهمن/ 1396 - 8:16
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

سازش در ۲۰هزار پرونده شورای حل اختلاف گلستان


به گزارش صبح چهارشنبه ایرنا از این شورا، احمد جعفری در جمع اعضا و دبیران شورای حل اختلاف شهرستان گرگان از سازش در بیش از ۳۷ درصد پرونده های وارده طی این مدت خبرداد.
وی با اشاره به تسهیل رسیدگی به پرونده های مانده سال های قبل با تلاش اعضای شورا، اضافه کرد: امسال افزون بر ۷۲ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده که تا پایان دی ماه ۷۲ هزار و ۱۷۴ پرونده مختومه شده است.
جعفری افزود: با وجود کثرت پرونده های وارده؛ اعضا و دبیران باید نهایت امانتداری، دقت و سرعت را در رسیدگی اعمال کنند تا حقی تضییع نشود.
وی با قدردانی از هماهنگی شوراهای حل اختلاف و دادگستری استان گلستان، گفت: شوراها با رسیدگی به پرونده‌ها، در کاهش ورودی پرونده به دادگستری و محاکم موثر هستند.
معاون قضایی دادگستری گلستان همچنین یادآور شد که گرگان و داشلی برون به ترتیب بیشترین و کمترین میزان پرونده وارده و مختومه را از ابتدای سال ۹۶ تا پایان دی ماه داشته اند.
جعفری تصریح کرد: ۱۰۹ شعبه شهری و ۳۶ شعبه روستایی در سطح استان فعال بوده و با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف شعب آن در مناطق روستایی فقط برای صلح و سازش بین طرفین تلاش داشته و در صدور رای دخالتی ندارند.
۱۶۴۸
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 492 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619896 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر