پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۳
 |  25/ بهمن/ 1396 - 7:32
  |   نظرات: بدون نظر
73 بازدید بازدید

رئیس اموربازرسی وزارت کشور:اشتغال درصدر درخواست های مردمی از دستگاه های اجرایی قرار دارد


به گزارش ایرنا، وجه الله خدمتگزار روز چهارشنبه دردومین نشست شورای هماهنگی مدیران بازرسی ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود:همچنین درخواست از شهرداری برای پرداختن به مبلمان و نظافت محیط شهری از دیگر درخواست های مردم از دستگاه های اجرایی است.
وی گفت:باتوجه به اینکه درآستانه ماه پایانی سال قرار داریم شهرداری درارتباط با دریافتی خود بابت پراونه های کار و ساختمانی باید دقت نظر ویژه ای داشته باشند.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشورگفت:باتوجه به اینکه عمده درخواست های مردمی درارتباط با شهرداری هاست، مدیریت این نهاد خدمات شهری باید فضایی فراهم کنند که مردم با نشاط و آرامش به مسائل خود رسیدگی کنند.
خدمتگزار افزود: یکی از مسائلی که می تواند باعث ایجاد موج امید درجامعه شود، استفاده از ظرفیت های مردمی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی است که باید از سوی دستگاه های اجرایی مورد توجه ویژه باشد.
وی بیان کرد: در این راستا بهره مندی از توان و آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه های تولید ، اشتغال و کارآفرینی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
خدمتگزار افزود: در بازرسی از دستگاه های اجرایی، به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه در بازرسی از استان ها اقدام های خوب صورت گرفته تجلیل و اقدام های اشتباه نیز اصلاح می شوند.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با تاکید بر بازدیدهای دوره ای و سرکشی از حوزه های مدیریتی توسط مدیران گفت: سازمانی در انجام امور محوله موفق است که از عملکرد خود ارزیابی داشته باشد و این امر میسر نمی شود مگر توسط همکارانی که در حیطه کاری خود مسلط و کاربلد باشند.
وی در ارتباط با پاسخگویی مدیران به مردم نیز تاکید کرد:چنانچه در ارتباط با حل مشکلات مربوط به مردم امکان حل مطلوب آن وجود ندارد مدیران باید بخوبی شنونده مسائل و مشکلات مختلف آنان باشند.
خدمتگزار اضافه کرد:سازمان امور اداری و استخدامی هر ساله در حوزه عمومی و اختصاصی دستگاه های اجرایی را ارزیابی می کند و در جشنواره شهید رجایی نیز دستگاه های اجرایی برتر معرفی می شوند و یکی از شاخص های مهم در این ارزیابی، حقوق شهروندی و خدمت به مردم است د.
وی یاد آور شد: برای نخستین بار در نظام اجرایی کشور، رئیس جمهور اقدامی قابل توجه کرد و در پیوست احکام همه وزرا، فعالیت های عمومی هر وزارتخانه و شاه بیت اساسی آن خدمت به مردم و توجه دولتمردان به برنامه هایی است که رئیس جمهور اعلام کرده است.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور اظهارداشت: برای تحقق این امر از وزیران درخواست شده برنامه های مورد نظر در دستور رئیس جمهور را به صورت برش استانی نیز ابلاغ کنند.
خدمتگزار گفت: نشست مسئولان بازرسی وزارتخانه ها به صورت ماهانه با دعوت نهاد ریاست جمهوری برگزار می شود و مدیران بازرسی باید علاوه بر آشنایی با وظایف خود، بر آموزش های ضمن خدمت هم تاکید داشته باشند.
وی تاکید کرد: استانداران، فرمانداران، مدیران اجرایی در خدمت به مردم و بررسی خواسته و مشکلات آنان با منابع موجود در کوتاه ترین زمان اهتمام ویژه به خرج دهند.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور اظهارداشت:رئیس جمهور نیز اختیارات قابل تفویض را در استان ها مورد بررسی قرار داده و در این زمینه برای افزایش اختیارات مدیران و بویژه استانداران اقدام های خوبی در دست اقدام است.
خدمتگزار با تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارداشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن رسالت مسئولان را برای خدمت به مردم چند برابر کرده است و مسئولان باید بخوبی پاسخگویی این حرکت حماسی مردم باشند.
۷۲۱۲/ ۶۰۴۵**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 374 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619778 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر