پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳
 |  25/ بهمن/ 1396 - 9:37
  |   نظرات: بدون نظر
120 بازدید بازدید

بقایی: دادگاه تجدیدنظر باید علنی باشد


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حمید بقایی روز چهارشنبه قبل از ورود به چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر خود در شعبه ۶۸تجدید نظر استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده که دادگاه تجدیدنظر غیرعلنی است، افزود: حرف آقای محسنی اژه ای غیرقانونی است و می گوید قاضی باید تصمیم بگیرد که البته قاضی تصمیمش را گرفته است.
وی ادامه داد: آقای اژه ای اطلاع ندارد که قاضی تصمیمش را گرفته است؛ البته چرا سخنگوی قوه قضاییه دروغ می گوید؛ وقتی قاضی می گوید علنی است اما اژه ای در مصاحبه اش گفته است که من (حمید بقایی) درخواست نکرده است؛ ما کجا درخواست نکرده ایم، صدبار گفته ایم که این دادگاه علنی باشد و اگر اعتراض هم بکنیم، می گویند «ما پسرعموی صدام هستیم» و با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته ایم.
بقایی در ادامه با بیان اینکه ما در این جلسه باید بی گناهی خود را ثابت کنیم، افزود: محمود احمدی نژاد در این جلسه دادگاه حضور می یابد؛ چون قاضی دادگاه هم گفت که جلسه دادگاه علنی است و احمدی نژاد نیز به عنوان یک شهروند ایرانی می خواهد در این جلسه شرکت کند.
مهران عبداله پور وکیل حمید بقایی نیز گفت: دادگاه غیرعلنی فقط در مرحله بدوی است و دادگاه تجدیدنظر نمی تواند غیرعلنی باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه قاضی شعبه ۶۸ دادگاه را علنی اعلام کرد و درهای اتاق هم باز است و چندین بار از ایشان استعلام کردیم و اعلام کرد دادگاه علنی است اما متاسفانه از پایین (درب اصلی دادگاه) کسی را برای حضور در دادگاه راه نمی دهند.
وی ادامه داد: وقتی که دادگاه بدوی رسیدگی را تمام می کند و مبادرت به صدور حکم می کند و این یعنی غیرعلنی بودن پرونده منتفی است و در دادگاه تجدیدنظر غیرعلنی نداریم و دادگاه هم طبق قانونی علنی اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، دادگاه بدوی حمید بقایی و حبیب الله جزخراسانی در شعبه ١٠٥٧ دادسرای کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری در چهار جلسه غیرعلنی با عناوین اتهامی تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی، برگزار شد که بقایی و جزخراسانی متهمان پرونده تنها در دو جلسه آن حضور یافتند.
حمیدبقایی معاون اجرایی دولت دهم، پس از اتمام دومین جلسه دادگاه تجدیدنظرش در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که رئیس دادگاه قصد دارد جلسات را به صورت فشرده و سریع برگزار کند و این امر، فرصت دفاع حقوقی جامع و کافی و وافی را از او سلب می کند.
وی ادامه داد: با توجه به محکومیت سیدعلی اصغر حسینی وکیل اینجانب به دوسال و نیم زندان و محرومیت از کار وکالت، وکیل جدیدی را برای دفاع حقوقی در برابر اتهامات نسبت داده شده، اختیار کرده ام اما او هم فرصت لازم برای مطالعه پرونده و تعمق در رای صادره از سوی دادگاه بدوی را نداشته است.
مهران عبدالله پور وکیل بقایی پیشتر اعلام کرده بود که به گفته رئیس دادگاه این جلسه علنی برگزار می شود اما روز دادگاه با وجود باز بودن در دادگاه، از حضور خبرنگاران ممانعت شد. البته غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قصاییه در صدو بیست و چهارمین نشست خبری خود گفت که وضع مشخصی در قانون برای علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تجدیدنظر پیش بینی نشده و رئیس رسیدگی کننده پرونده بقایی در شعبه تجدیدنظر، علنی بودن دادگاه را اعلام نکرده است.
دادگاه اواخر آذر امسال حکم این متهم را صادر کرد که بقایی در هر عنوان اتهامی به چند سال حبس محکوم شد.
اجتمام**۷۳۲۹**۷۲۶۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: حسین نوروزیان

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1209 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620613 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر