جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷
 |  24/ بهمن/ 1396 - 5:32
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

کاهش ۲۲ درصدی پرونده ورودی دعاوی خانواده به دادگستری یزد


محمدحسین رحیمی زاده، رور سه شنبه در نشستی با خبرنگاران استان، افزود: برگزاری دوره های آموزشی در خصوص مهارت‌های زندگی از جمله فعالیت‌های مناسب در حوزه پیشگیری و کاهش بسیاری از آسیب ها و دعاوی خانواده است.
وی ادامه داد: در همین راستا آموزش‌هایی برای زوجین در شرف ازدواج به مدت ۱۴ ساعت در نظر گرفته‌ شد و ۲ ساعت نیز آموزش های مذهبی برای آنها پیش بینی شد که مورد استقبال قرار گرفت.
این مسوول قضایی تصریح کرد: آموزش‌ های اولیه برای خانواده ها از جمله اقدام های مهم در پیشگیری از انواع ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است که با همکاری سایر مراکز فرهنگی و دانشگاهی نیز انجام می شود.
رحیمی زاده، افزود: طبق بند پنج اصل ۱۵۶ قانون اساسی ، موضوع پیشگیری از وقوع جرم از وظایف قوه قضائیه است و همچنین وظایف مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به نهادهای مختلف واگذار شده است.
همچنین معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: همایشی با عنوان صبر و مهربانی در راستای ارتقای فرهنگ صلح، سازش، عفو و گذشت ۲۶ بهمن ماه جاری از ساعت هشت صبح در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای استان برگزار می‌شود۰
محمد رضا عرشیان افزود: یکی از اهداف این همایش کاهش تعداد زندانیان با ایجاد انگیزه و رغبت در راستای گذشت و اغماض شکات است که در این راستا شورای حل اختلاف و ستاد دیه استان فعالیت‌های خوبی را انجام دادند.
در ادامه رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: افزون بر ۲۰ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف با پیگیری به صلح و سازش ختم شده است.
محمدرضا حداد افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۵۲ هزار فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شد و در این مدت ۵۴ هزار فقره پرونده نیز مختومه شده است.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت قرار دارد.
۷۵۳۶/ ۲۰۴۷/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1518 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602906 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر