پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲
 |  24/ بهمن/ 1396 - 7:37
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

جزئیات جدید از پیگیری های فراکسیون محیط زیست مجلس در مورد مرگ سیدامامی


محمدرضا تابش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: ما روز گذشته با جمعی از خانواده های زندانیان محیط زیست و کارکنان موسسه حیات وحش میراث پارسیان دیدار داشتیم.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: کارکنان این موسسه تاکید داشتند که تمامی فعالیت های آنان صرفا زیست محیطی بوده و همه اقدامات آنها در داخل و خارج کشور با هماهنگی دستگاه های ذیربط انجام شده است و آنان برای تمامی اقدامات و فعالیت های خود مجوزهای لازم را داشته اند.
تابش ادامه داد: این کارکنان از علاقه مندی سید امامی نسبت به مسائل زیست محیطی و کمک های وی سخن گفتند و در صحبت هایشان بیان کردند که افرادی مرتبط با این موسسه در خارج و داخل کشور که از این موسسه انشعاب کرده بودند، جوسازی و شایعه پراکنی هایی داشته اند و این امر سبب ورود دستگاه های اطلاعاتی به این مقوله شده است.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین به جلسه ای دیگر با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و کارشناسان اطلاعات سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان اطلاعات سپاه در این جلسه بیان کردند سید امامی در مواجهه با یکی از دستگیرشدگان که اعتراف کرده فعالیت های خارج از عرفی داشته است، بخشی از مسوولیت امر را پذیرفته و برآشفته و مضطرب به سلول باز می گردد و بعد فیلمی به ما نشان دادند که در این فیلم سیدامامی سعی بر شکستن لامپ بالای سرش را دارد و در سلول پیراهن خود را در می آورد و به گردن می آویزد.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارشناسان در آن جلسه بیان کردند به دلیل این که سیدامامی در سرویس بهداشتی خود را حلق آویز کرده است، فیلمی از این اقدام وجود ندارد.
تابش از جلسه فردای فراکسیون محیط زیست با مسوولان ذیربط در قوه قضاییه، سازمان زندان ها، اطلاعات سپاه و محیط زیست خبر داد و عنوان داشت: اعضای فراکسیون های محیط زیست و امید مجلس سوالات زیادی در این موضوع دارند که این سوالات از مسوولان ذیربط پرسیده می شود، این که چرا مسوولان کنترل دوربین های سلول در آن زمان مراقب نبودند و این اتفاق رخ داده است؟
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: درهرصورت مسئول جان زندانیان سازمان زندان هاست، اینکه چرا خبر بازداشت دیر اعلام شده و اگر مقوله جاسوسی است، نقش وزارت اطلاعات در پرونده چیست وابهامات دیگری که مسئولان امر باید نسبت به آن پاسخگو باشند.
تابش افزود: در هرصورت هدف نمایندگان عمل به سوگندی است که درمقام ایفای وظایف نمایندگی یاد کرده اند تا پاسدار قانون اساسی و حقوق ملت باشند و تلاش کنند تا همه امور برمدار قانون قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، کاووس سیدامامی استاد دانشگاه امام صادق ۱۹ بهمن ماه در زندان اوین درگذشت، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس روز گذشته از برگزاری جلسه‌ای با حضور علی مطهری نایب رئیس مجلس درباره مرگ کاووس سیدامامی در زندان اوین خبر داد.
وی گفت: خودکشی کاووس سیدامامی در زندان اوین در این جلسه با حضور تعدادی از نمایندگان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بررسی و نهایتا این موضوع تایید شد.
سیام*۹۱۲۱*۱۴۴۹*خبرنگار: سمیه لاری*انتشار: امیر کاردان راد

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 275 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601663 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر