پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
سرویس: مقالات
 |  23/ بهمن/ 1396 - 10:11
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

بوربور:کسانی که به اصل نظام اعتقاد دارند در گفت و گوی ملی می توانند موثر باشند/احزاب همان مردم هستند


حبیب الله بوربور در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در خصوص ضرورت گفت و گوی ملی در شرایط فعلی خصوصا بین احزاب اظهار داشت: کسانی باید در این گفت و گو حضور داشته باشند که به اسلام، انقلاب، امام (ره) ، نظام اسلامی، امامت و ولایت اعتقاد داشته باشند در غیر این صورت، گفت و گوی ملی به همدلی و همزبانی نمی رسد.
وی افزود: بنابراین در ابتدا باید به آنچه که فکر می کنیم ما را به نتیجه می رسد، عمل کنیم البته نظرات دیگران را هم باید داشته باشیم. در جامعه دیدگاه های مختلفی وجود دارد باید نظر اقلیت را هم جویا باشیم.
قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی یادآور شد: اگر در بین اکثریت که جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند یک گفتمان ملی برای هر موضوعی شکل بگیرد و راهکاری برای تداوم انقلاب پیدا کند باید از کسانی بوده که به اصول اصلی انقلاب یعنی اسلام، انقلاب،دیدگاه های بنیانگذار جمهوری اسلامی، نظام، امامت و ولایت اعتقاد داشته باشند.

**کمرنگ دیدن اصول ما را به همگرایی نمی رساند
نماینده فراکسون اصولگرایان در خانه احزاب راهکاری های نزدیک شدن احزاب به هم با وجود تفاوت سلیقه ها را گفتمان گروه ها عنوان کرد و گفت: کسانی که در جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی هستند به اصول انقلاب اعتقاد دارند حال با مقداری تفاوت که بعضی اصول را بیشتر و بعضی را هم کمرنگ تر می دانند اگر هر کدام از اصول اصلی را کمرنگ ببینیم، نمی توانیم در یک همگرایی و هماهنگی به نتیجه برسیم.
بوربور ادامه داد: تمام افراد در هر دو جریان می توانند در این گفتمان موثر باشند که بتوانیم به استقلال و حاکمیت نظام که وجود دارد استحکام بخشیم و با یکدیگر هماهنگ باشیم. در حال حاضر هم با همفکری ای که وجود دارد امیدواریم برای همدلی و همکاری بیشتر بتوانیم موثر باشیم.

**احزاب همان مردم هستند
وی همچنین در خصوص نقش مردم و دولت در همگرایی احزاب برای تحقق گفت و گوی ملی تصریح کرد: احزاب برخاسته از مردم هستند و در واقع مسایل مردم را در جامعه به عنوان اعلام مواضع خودشان مطرح می کنند. احزاب همان مردم هستند و چکیده و عصاره خواسته های مردم در احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب مطرح می شود.
قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حتی کسانی هم که به عنوان معتدل و میانه هستند جهت گیری به یک طرف دارند؛ اعتدالیون افرادی هستند که در هیچ کدام از این جریان ها قرار نگرفته اند اما در موقع انتخابات به سمت یک جریان می روند.
بوربور یادآور شد: دولت هم یکی از دو جریان است و نمی تواند بگوید معتدل هستم. دولت افرادی که به عنوان کارگزار منصوب کرده اصلاح طلب یا اصولگرا هستند. اما اعتقاد داریم دولت، اصلاح طلب است و چینش آن از اصلاح طلبان بوده است که اگر موفق باشیم باید این را به پای اصلاح طلب بنویسم که به او رای دادند و اگر با شکست مواجه شود باید در کارنامه این گروه باشد.
وی افزود: متاسفانه زمزمه ای راه افتاده که این دولت ما نیست در حالی که دولتی است که در تبلیغات و انتخابات و همه مسائل، منتخب آقای روحانی است.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری چندی پیش در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: آمریکا به دنبال آن است که فضای ایران را برای کار نامطمئن جلوه دهد ؛ به نظر من بهترین راه حل نشان دادن وحدت و انسجام و راه اندازی گفت وگوی ملی است.
سیام**۶۹۸۴**۱۳۳۶
گفت و گو: امیر خانزاده**انتشار:مهرنوش خانزائی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 688 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620092 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر