جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹
 |  27/ دی/ 1396 - 9:35
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

نجات جان ۲ نفر از مجازات قصاص در زاهدان


نجات جان ۲ نفر از مجازات قصاص در زاهدان

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان و نجات ۲ نفر از مجازات قصاص خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا بندانی در جلسه شورای حل اختلاف استان اظهار کرد: اختلاف خانوادگی بین دو خانواده منجر به قتل می‌شود که این قتل نیز زمینه گسترش اختلافات و درگیری‌های طایفه‌ای را فراهم کرد.

وی افزود: پس از انجام مراحل قضایی، دادگاه با توجه به کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، شکایت اولیای دم و تقاضای آنان مبنی بر قصاص متهمان و همچنین گواهی پزشکی قانونی، متهمان را به قصاص نفس در حق اولیاء دم محکوم می‌کند که اولیای دم می‌توانند پس از استیذان و تضمین حق صغار و پرداخت نصف دیه کامل بابت تفاضل دیه شخصا قاتلان را قصاص کنند.

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از صدور حکم قصاص شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان پرونده را به شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای‌دم ارسال می‌کند.

وی گفت: اعضای شوای حل اختلاف شماره ۱۹ زاهدان در مرحله نخست با خانواده مقتول که ساکن زابل بوده‌اند ارتباط گرفته و تلاش کردند تا بتوانند جلسات اولیه را برگزار کنند.

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش شورا جهت برگزاری جلسه نتیجه داد و در جلسه اولیه که طرفین پرونده مقابل هم قرار گرفتند با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف در نهایت مادر مقتول به اخذ دیه از طرف مقابل رضایت داد.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: نهایتا طی جلسه‌ای که در شورای حل اختلاف شماره ۱۹ با حضور طرفین پرونده برگزار شد خانواده مقتول رضایت خود را اعلام و صورت جلسه سازش را امضا کردند.

بندانی تاکید کرد: با ایجاد مصالحه در بین افراد ریشه‌های اختلاف به کلی از بین می‌رود و این مهم آثار بسیار خوبی برای جامعه به‌دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1746 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1603134 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر