چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۱
سرویس: مقالات
 |  27/ دی/ 1396 - 4:55
  |   نظرات: بدون نظر
84 بازدید بازدید

مردم ایران با نظام ولایت‌فقیه پیوند خورده‌اند


به گزارش ایرنا، «شبیر حسنعلی» دانش‌آموخته حوزه علمیه قم و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در اظهاراتی به تاریخ شکل‌گیری اعتراضات اخیر در ایران پرداخت و با اشاره به اینکه حرکت بعدی معترضان با ورود عوامل بیگانه با تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختارشکنانه همراه شد، اظهار داشت که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرده اند تا حکومت ایران را تغییر دهند.
وی در این رابطه به تلاش گسترده گروه‌های سلطنت‌طلب و سازمان منافقین برای آموزش آشوبگران حوادث اخیر برای ساخت بمب‌های دست‌ساز از جمله کوکتل مولوتوف اشاره کرد و گفت: جالب اینجاست که این آموزش‌ها از طریق حساب‌هایی در فضای مجازی صورت گرفت که اکثراً دارای نشان اعتباری و مورد تائید شرکت‌های ارائه‌دهنده بوده‌اند.
این تحلیل‌گر سیاسی دخالت گروه‌های بیگانه در اغتشاشات اخیر را به حوادث کودتای ۲۸ مرداد پیوند زد و یادآور شد که در جریان این حوادث، غرب تلاش کرده تا از طریق ایجاد آشوب در جامعه، حکومت را تغییر دهد.
شبیر حسنعلی با این حال یادآور شد که مردم ایران، با هشیاری پاسخ بیگانگان را دادند و از نظام ولایت‌فقیه حمایت کردند.
این تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد: مردم ایران رنج‌کشیده‌ دخالت‌های غرب در کشورشان هستند، آن را کاملاً حس می‌کنند و هیچ اعتمادی به غربی‌ها ندارند.
ویلیام اسپرینگ خبرنگار و تحلیل‌گر سیاسی نیز در سخنانی به مقایسه آزادی مدنی در ایران با سایر کشورهای منطقه به‌ویژه عربستان سعودی پرداخت و اظهار داشت: در ایران اقلیت‌های مذهبی از آزادی برخوردار هستند، مسیحیان در کلیسا عبادت می‌کنند و یهودیان به کنیسه می‌روند و زرتشتیان در معابد خود عبادت می‌کنند؛ اما دولت عربستان سعودی ادعا می‌کند که هیچ اقلیت مذهبی به ‌غیر از پیروان اهل تسنن در این کشور وجود ندارند و بدین ترتیب سایر اقلیت‌های مذهبی را مجرم می‌شناسد.
وی بابیان اینکه سران سعودی، پیروان سایر ادیان را پنهانی به قتل می‌رسانند اظهار داشت: این در حالی است که ایالات‌متحده آمریکا و سایر قدرت‌های غربی از رژیم آل سعود حمایت می‌کند.
وی آمریکای تحت امر دونالد ترامپ را فاقد سیاست خارجه مستقل دانست و عنوان کرد که باوجود «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ که با لابی صهیونیسم روابط پنهان دارد، سیاست خارجه آمریکا از سوی تل‌آویو سازمان‌دهی می‌شود.
مجید تفرشی، تاریخ‌نگار و تحلیلگر مسائل اروپا نیز طی سخنانی در این نشست اعتراضات اخیر را با ناآرامی‌های سال ۸۸ متفاوت توصیف و تصریح کرد که در جریان حوادث اخیر، قشر فقیر و کم‌درآمد جامعه نسبت به وضعیت معیشتی خود دست به اعتراض زدند.
وی دخالت عناصر بیگانه در اعتراضات اخیر را رد نکرد، اما خاطرنشان ساخت که سوء مدیریت در بخش‌های اقتصادی کشور بستر ورود عناصر بیگانه و معاند نظام را فراهم می‌آورد.
نشست یادشده در موسسه «خانه ابرار» با حضور جمعی از فعالان مدنی، اصحاب رسانه، اندیشمندان و تحلیل گران سیاسی برگزار گردید.
به گزارش ایرنا، از هفتم دی ماه گذشته شماری از معترضان به وضعیت معیشتی در کشورمان در چند شهر تجمع برگزار کردند اما حرکت بعدی آنان با ورود عوامل بیگانه با تخریب اموال عمومی و طرح شعارهای ساختارشکنانه همراه شد.
در همین حال با وجود فراخوان دشمنان با استفاده از شبکه های مجازی برای تجمع غیرقانونی در سراسر کشور، حرکت آنان ناکام ماند و مردم با برپایی راهپیمایی های خودجوش و وحدت آفرین، تجمع های غیرقانونی و شعارهای ساختارشکنانه را محکوم کردند.
اروپام ** هـ ن *شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 476 بازدید

بازدید دیروز: 967 بازدید

بازدید کل : 1619057 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر