پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۳
 |  27/ دی/ 1396 - 10:28
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

سراب را جای آب القا می کنند/در این دوران جاهلیت مدرن، الگو باشیم


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی در مجتمع فرهنگی غدیر ناجا، افزود: نظام اسلامی وقتی می تواند مفید و موثر باشد که کارگزارانی با بینش همین نظام اسلامی عهده دار آن باشند و اگر بینش کارگزار نظام با اسلام متفاوت و التقاطی بود و کسری داشت ، نمی تواند این نظام اسلامی را محقق کند.
‎‎محسنی اژه ای اضافه کرد: اگر بخواهیم، ببینیم نیروی انتظامی در به ثمر رسیدن تمدن اسلامی چه نقشی إیفا می کند، نخست باید دید نظم و انضباط در این دین جامع و کامل چه نقشی دارد ؛ اسلام برای برقرارکنندگان نظم و امنیت ارزش قائل است و برای افراد سد راه امنیت مجازاتی تعیین کرده است.
وی ادامه داد: اگر کسی راه ها، شهر، روستا، محیط کسب و کار را ناامن کرد و همراه با استفاده از سلاح گرم و قدرت نمایی و سلاح سرد موجب ناامنی شد، مجازات سنگینی در اسلام برای او تعیین شده که یکی از مجازات ها برای ناامن کنندگان جامعه، قطع دست و پا و اعدام و نفی بلد از دیگر مجازات هاست و این اهمیت امنیت و نظم را در اسلام نشان می دهد.
‎معاون اول قوه قضاییه جهت دوم را ماموریت های تعریف شده در قانون اساسی و قوانین موضوعه برای نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: کدام بخش یا دستگاه را سراغ دارید که با همه سطوح کشور و همه اقشار جامعه سر و کار داشته باشد؛ از زمان تولد بچه تا بعد از مرگ با او کار دارید شما حافظ منافع و امنیت او هستید در دورترین جای کشور در مرزهای آبی و خاکی کشور حضور دارید؛ آیا کسی که اینقدر حضور فعال از جهات گوناگونی دارد، نمی تواند به تمدن نوین اسلامی کمکی داشته باشد؟
محسنی اژه ای با بیان اینکه نیروی انتظامی ما امروز پویا و مورد اعتماد است اما اگر بخواهیم به آن مقصد عالی برسیم که تمدن نوینی در دنیای جاهلیت مدرن است ، راه داریم، گفت: جاهلیت و زنده به گور کردن مختص دوران جاهلیت نیست ؛ اکنون أطفال بزرگ شده را در رحم آمپول می زنند و سقط می کنند، با سلاح های پیشرفته و بمب و شیمیایی کودکان را می کشند و این از جهالت اولیه بیشتر است .
وی اضافه کرد: اگر می خواهیم در این جاهلیت مدرن و روشن نمایی دشمنان به نقطه مطلوب و تمدن و به تعبیر قران به وسط برسیم، نمونه و الگو باشیم ، نباید از چیزی که هستیم خوشحال باشیم و به آن بسنده کنیم .
سخنگوی قوه قضاییه گفت:نیروی انتظامی قوه قضاییه و دولت باید در تراز جمهوری اسلامی باشد از خود و کارهایمان راضی نباشیم حتی اگر مردم و مسئولان راضی باشند.
وی خطاب به ماموران نیروی انتظامی ادامه داد: باید برسیم به جایی اگر در بیابانی فردی در خطر است و خودروی پلیس را دید احساس آرامش کند اگر پلیس رفت خانه متهمی و خواست او را با خود ببرد پدر خیالش راحت باشد که پلیس او را با خود می برد و اگر این آرامش و اطمینان پیدا شد آن موقع می توانیم الگو باشیم .
ادامه دارد…
اجتمام**٧٣٢٩ ** ۱۴۱۸
‎خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 347 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1619751 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر