سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰
 |  27/ دی/ 1396 - 8:46
  |   نظرات: بدون نظر
48 بازدید بازدید

بازدید از اوین، گذر از ابهامات- محمد کاظمی*


ماهیت کاری کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ناظر به نظام قضایی کشور، بودجه این دستگاه و نظارت بر عملکرد آن است. سازمان زندان‌ها نیز یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین زیرمجموعه‌های این قوه است که حفظ اعتماد عمومی به عملکرد آن یکی از الزامات مهم تمام دستگاه‌هاست. کمیسیون قضایی مجلس دهم پیشتر هم در یک مرحله، بازدیدی از زندان اوین داشته که البته آن بازدید یک بازدید عادی بود و گزارش آن نیز به اطلاع افکار عمومی رسید.
با توجه به اتفاقات دو هفته اخیر بار دیگر احساس می‌شد که انجام چنین بازدیدی برای نظارت نمایندگان و همین طور گزارش دادن آنها به افکار عمومی ضرورت جدی دارد. در این بازدید تمرکز نمایندگان روی متهمان و بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر خواهد بود و قصد داریم که دیدارهایی با این افراد داشته باشیم.
خوشبختانه اجابت درخواست مجلس برای بازدید از زندان اوین توسط ریاست محترم قوه قضائیه از یک سو گام مهمی در جهت تسهیل ایفای نقش و وظیفه نظارتی مجلس است و از سوی دیگر می‌تواند به اعتمادسازی بیشتر بین افکار عمومی و دستگاه قضایی کشور کمک کند. به وجود آمدن ابهام در ذهن افکار عمومی درباره مسائل مختلف موضوع عجیب و غیرطبیعی نیست. همان طور که این مسأله هم عادی است که بسیاری از این ابهامات در واقع پایه محکمی در واقعیت ندارند و زاییده شایعات و گفته‌های غیرموثق هستند.
اما موضوع مهم این است که این ابهام با اقداماتی صحیح و همراه با درایت با کمترین هزینه در کشور بر طرف شود. دشمنان کشور ما بارها نشان داده‌اند که همین دست ابهامات، حتی از نوع پیش‌ پا افتاده آن را به ابزاری برای اقدام علیه نظام و کشور ما تبدیل می‌کنند. این همان جایی است که ضرورت ابهام‌زدایی از افکار عمومی در قبال شرایطی چون حواشی نا آرامی‌های اخیر را اهمیتی دوچندان می‌بخشد. در واقع یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند متضمن آرامش کشور باشد، استمرار نظارت و گزارش‌دهی به مردم است.
با این نگاه جای امیدواری دارد که بازدید نمایندگان از زندان اوین قدم بزرگی برای عبور از ابهامات به وجود آمده در دو هفته اخیر باشد؛ عاملی که بار دیگر نقشه‌های دشمنان کشور و نظام مقدس ما را نقش بر آب می‌کند.
*عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس
منبع: روزنامه ایران ۲۷/۱۰/۱۳۹۶
پژوهشم**۱۱۹۷**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 580 بازدید

بازدید دیروز: 1067 بازدید

بازدید کل : 1618194 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر