جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
سرویس: مقالات
 |  26/ آذر/ 1396 - 11:11
  |   نظرات: بدون نظر
112 بازدید بازدید

گروه های سیاسی با سیاه نمایی، در بدنام کردن یکدیگر مسابقه می دهند


به گزارش ایرنا، ناصر سراج روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان بازرسی استان زنجان، افزود: به خاطر همین سیاه نمایی ها، احساس فساد گسترده در کشور در میان مردم ایران خیلی زیاد است.
سراج تاکید کرد: اگر مدیر ارشد یک نهاد با مدیری که تخلف کرده برخورد قاطعی داشته باشد، سایر مدیران سالم مجموعه از حرف و حدیث های مردم مصون خواهند ماند.
وی با اشاره به رتبه بندی سال ۲۰۱۶ سازمان شفافیت جهانی، گفت: از مجموع ۱۰۰ امتیاز برای ۱۳ شاخص، عربستان با پول ، ۴۶ امتیاز خریده است و ایران به خاطر سیاه نمایی ها و استناد به رسانه های داخلی موفق به کسب ۳۰ امتیاز شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سیاه نمایی ها درباره فساد گسترده و سیستمی در حکومت اسلامی ایران، گفت: به عنوان یک فرد مطلع که از اکثر مسائل کشور باخبرم، می گویم که این نظام مبرا از این اتهامات است.
سراج تصریح کرد: هیچ بهانه ای را برای کم کاری قبول نمی کنیم، برای این مردم که انتظار پاسخگویی به مطالبات را دارند، فقط باید خدمت کرد و پاسخ مثبت داد.
وی بیان کرد: همه مردم کشور از این سازمان انتظار دارند تا با فساد مبارزه کند، چرا که تنها چیزی که توانایی ساقط کردن یک حکومت را دارد، فساد اداری آن کشور است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سلامت نظام اداری در ایران، گفت: اکثر مدیران و کارمندان این کشور خدوم هستند، فقط تعداد معدودی هستند که برای این نظام مشکل آفرینی می کنند و چون نظام ما اسلامی است، مردم انتظار همین تعداد معدود متخلف را نیز ندارند.
سراج با اشاره به وظایفی که قانون برای این سازمان مشخص کرده است، تاکید کرد: علاوه بر دولت، این سازمان طبق قانون باید در امور اداری و مالی قوه مقننه و قضائیه ورود پیدا کند، تا مانع از بروز تخلف گردد.
وی خاطرنشان کرد: هرجایی که سوءجریانی در دولت مشاهده کردیم، وظیفه داریم که ورود پیدا کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در یکی از مناظرات انتخابات ریاست جمهوری یکی از نامزدها که در قوه مجریه حضور دارد، مدعی فساد سیستماتیک در کشور شد، اگر فسادی هم باشد خوب، شما به عنوان مسئول باید پاسخگوی این فساد باشید.

*** گران فروشی خودروهای داخلی را پیگیری می کنیم
زنجان – ایرنا – رئیس سازمان بازرسی کل کشور، همچنین در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر مسئولیتی که داریم، نخواهیم گذاشت در حق مردم اجحاف شود، به قطع گران فروشی خودروهای داخلی را پیگیری کرده و گزارش آن را به مسئولان خواهیم داد.
سراج افزود: یک شبه ۱۴۰ میلیون ریال قیمت خودروی داخلی به بهانه توقف ثبت سفارش برای واردات خودروی خارجی گران شد.
سراج با اشاره به فضای آرام بازار خودرو قبل از طرح موضوع توقف ثبت سفارش خودروی خارجی، گفت: خودروسازان داخلی به جای ارزان فروشی محصول خود، به خاطر انحصاری بودن آن، گران فروشی کردند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام گرفته، تاحدود زیادی مانع از تخلف بانک های دولتی در میزان نرخ سود بانکی شدیم، تا بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار اقدام کنند.
وی با اشاره به تخلف بانک های خصوصی درباره نرخ سود بانکی، تصریح کرد: اکثر این بانک ها مصوبه ۱۵ درصدی نرخ سود بانکی شورای پول و اعتبار را با عنوان های مختلف رعایت نمی کنند، که این موضوع در حال پیگیری می باشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه درباره حقوق های نجومی، تخلفات بانکی و گرانی خودرو بررسی های لازم انجام شده، گفت: همچنین تعدادی پرونده نیز تشکیل شده و در مرحله رسیدگی قرار دارد.
سراج اقزود: سال قبل با تصویب مجلس شورای اسلامی این سازمان و دیوان محاسبات موظف شدند تا از حقوق های دریافتی غیرمتعارف از ۱۰ سال قبل را بررسی کرده و نتیجه را به نمایندگان مجلس گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، ساختمان جدید اداره کل بازرسی استان زنجان، با نزدیک به پنج میلیارد تومان هزینه با حضور شماری از مسئولان قضایی کشور و استان افتتاح شد.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1003 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613468 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر