پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳
 |  26/ آذر/ 1396 - 5:31
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

حکم سارقان طلافروشی گچساران در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و اجرا می شود


رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

حکم سارقان طلافروشی گچساران در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و اجرا می شود

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده سارقان طلافروشی گچساران در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی، رأی آن صادر و حکم را در محل وقوع حادثه اجرا می کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در نشست فصلی رؤسای حوزه های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم از عدلیه جمهوری اسلامی ایران و از نخبگانی که در منصب قضا هستند توقع دارند و برای رفع حوائج شان به دستگاه قضا مراجعه می کنند و با توجه به فرمایش امام صادق(ع) وظیفه ماست که ضمن گرامیداشتن این جایگاه در حل مشکلات مردم تلاش کرده و کرامت مردم را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: برخوردهای خشن در دستگاه قضایی جایی ندارد و وقتی پرونده ای در حوزه بازپرسی تشکیل می شود باتوجه به نوع پرونده و مقتضای پرونده ممکن است شکل پلیسی به خود بگیرد شما به عنوان مدیران و نخبگان دستگاه قضایی باید زیردستان را به امر خودسازی و حفظ حریم و حرمت مردم توصیه نمایید.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی اوقات در پرونده ای با توجه به اقتضائات آن باید نرم برخورد شود بنابراین توجه به اظهارات مراجعان نیز وظیفه همه کارکنان دستگاه قضایی است. جایگاهی که خداوند برای مدیران و قضات قرار داده رعایت حرمت مردم است، در دستگاه قضایی نباید کسی سرگردان شود.

مزارعی تصریح کرد: پرونده های مردم اسناد محرمانه ای است که در دستگاه قضایی جهت احقاق حق تشکیل می شود و لازم است با خوش رویی در اجابت درخواست مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به حادثه تلخ قتل طلافروشان گچسارانی و دستگیری متهمان ادامه داد: دستگاه قضایی پیشتازترین و جلودارترین دستگاه در ایجاد امنیت و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و سربازان گمنان امام زمان نیز در ایجاد امنیت همراه و همکار دستگاه قضایی هستند و امروزه با تعاملی که در بین دستگاه قضایی و نهادها و سازمانهای نظامی و امنیتی است، معضل امنیتی نداریم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کسانی که امنیت مردم و آرامش جامعه را مخدوش می کنند نمی توانند از چنگال عدالت فرار کنند. پرونده سارقان طلافروشی گچساران در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی، رأی آن صادر و حکم را در ملاء عام و در محل وقوع حادثه اجرا می کنیم.

مزارعی در خصوص پرونده های مانده از سال های قبل تاکید کرد: همکاران محترم قضایی و اداری تا پایان سال جاری نسبت به مختومه کردن پرونده های مانده از سال ۹۵ اقدام کنند.

وی اضافه کرد: کیفیت و کمیت عملکرد همکاران قضایی و اداری که قصد انتقال به خارج از استان را دارند قبل از جابجایی، توسط تیم بازرسی متشکل از نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات بررسی و گزارش می شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 51 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601439 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر