سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹
 |  26/ آذر/ 1396 - 3:03
  |   نظرات: بدون نظر
656 بازدید بازدید

تجمع جمعی از سپرده گذاران «کاسپین» مقابل دادسرای تهران


تجمع جمعی از سپرده گذاران «کاسپین» مقابل دادسرای تهران

جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین صبح امروز (یکشنبه) – ۲۶ آذرماه – مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، سپرده گذاران کاسپین در این تجمع خواستار تحقق مطالباتشان شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۷ آذر ماه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت رسیدگی‌های قضایی در پرونده کاسپین را توضیح دهید، گفت: ۸ تعاونی منحل شد و بعد از آن کاسپین تعطیل شد. درباره بعضی از آن شرکت تعاونی‌ها افرادی بازداشت شدند، برای مثال در خصوص فرشتگان برخی از مدیران آن بازداشت هستند. این موضوع دو بخش دارد؛ یکی قضایی یعنی موضوع تعقیب متهمین، ‌شناسایی و کارشناسی اموال که در دادسرا دنبال می‌شود که این موضوع در خارج از نوبت و با سرعت پیگیری می‌شود و بخشی دیگر موضوع تعیین تکلیف سپرده‌گذاران است.

وی افزود: در جلسه‌ای که بین دولت، مجلس و بانک مرکزی وجود داشت و در جلسه‌ای که بین سران سه قوا بود مقرر شد با توجه به اموالی که تاکنون شناسایی شده و مواردی که ممکن است شناسایی شود بانک مرکزی یک خط اعتباری برای بانک‌هایی که قرار است در این زمینه کمک کنند قرار دهد و افراد به کل یا بخشی از سپرده خود برسند البته اموالی که شناسایی شده تکافوی کل سپرده‌ها را نمی‌دهد. قرار شده به افراد مرتبط با کاسپین ۲۰۰ میلیون و در مورد افضل، توس، البرز و وحدت ۱۰۰ میلیون داده شود. بر اساس آمار بانک مرکزی با توجه به پرداخت ۲۰۰ میلیون در خصوص کاسپین و موضوع ۱۰۰ میلیون تعاونی‌های دیگر، بالای ۹۸ درصد سپرده‌گذاران تسویه می‌شوند، البته به معنای ۹۸ درصد سپرده‌ها نیست به معنی ۹۸ درصد از سپرده‌گذاران است.

با توجه به اقدامات دستگاه قضایی تاکنون بخشی از سپرده‌ها به سپرده گذاران برگشت داده شده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12743 بازدید

بازدید دیروز: 19544 بازدید

بازدید کل : 1494126 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر