جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
 |  17/ مهر/ 1396 - 12:00
  |   نظرات: بدون نظر
494 بازدید بازدید

کشف ۶ پرونده میلیاردی قاچاق ارز در ۶ هفته گذشته در آذربایجان غربی


محمد اقوامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ پرونده مربوط به قاچاق ارز در شهرستان های ماکو، خوی و ارومیه مورد رسیدگی قرار گرفته که بیشترین پرونده ها مربوط به شهرستان ماکو و مرز بازرگان است.
وی اضافه کرد: متهمان این پرونده ها قصد داشتند ۸۵۰ هزار دلار، ۷۰ هزار یورو و نزدیک ۶ هزار لیر ترکیه را به صورت غیرقانونی از کشور خارج کنند.
وی اظهار کرد: شعبه های ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق ارز علاوه بر ضبط کالا، قاچاقچیان را به پرداخت حدود ۷۵ میلیارد ریال جریمه محکوم کردند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قاچاق ارز در ۶ هفته گذشته ادامه داد: در این مدت میزان قاچاق ارز کشف شده بیش از ۷۳۰ هزار دلار و ۷۰ یورو بود که متخلفان به پرداخت ۷۲ میلیارد ریال محکوم شدند.
اقوامی گفت: پس از صدور احکام مربوط به این پرونده ها، روند اجرای احکام در دست انجام است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این استان مورد بررسی قرار می گیرد؛ آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.
۸۱۳۷/۲۰۹۳ ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 671 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613136 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر