جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲
 |  4/ مهر/ 1396 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
46 بازدید بازدید

وکلا دائما و همیشه در جبهه هستند


رییس کانون وکلای دادگستری مرکز:

وکلا دائما و همیشه در جبهه هستند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه مظلومی را از ظلم خارج کردن کمتر از سنگر و جبهه جنگ نیست، گفت که وکلا دائما و همیشه در جبهه هستند و از حق دفاع می کنند.

به گزارش ایسنا، امیر حسین آبادی در همایش دفاع از حق از جبهه تا محکمه که توسط کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس با ایام حماسی عاشورا امر با مناسبتی است، گفت:اگر در تاریخ به دفاع‌ها و فداکاری ها در راه آزادی بنگریم بی تردید در راس همه حماسه عاشورا است. مقدس‌ترین دفاع را حضرت امام حسین (ع) انجام دادند، دفاع از آزادی و آزادگی و دفاع از اسلام.

وی افزود: ایشان فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید. به همه تاریخ و بشریت درس دادند که مرگ با عزت به مراتب به زندگی با ذلت شرافت دارد. این تقارن با دفاع مقدس امری مهم است، این رزمنده‌ها در راه حضرت اباعبدالله دفاع کردند.

حسین آبادی با تاکید براینکه دفاع حق طبیعی است، اظهار کرد: مانند حق حیات، حق دفاع در ردیف حق حیات است، امری طبیعی و غریزی است. در طبیعت حیوانات هم دفاع امری مهم است. باید از کسانی که در این ٨ سال از مملکت دفاع کردند تقدیر کرد، ارج می‌نهم به رزمندگانی که در کسوت مقدس وکالت در جبه ها حضور داشتند و یا بعد از رزمندگی به کسوت وکالت درآمدند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: این بزرگان از آغاز دفاع خود در جبهه‌ها دفاع از عدالت را ادامه دادند که امر مقدسی است از جمله شغل‌های مقدس کسوت وکالت است، این کسوت شریف اگر با دفاع همراه باشد امر مهمی است، این بزرگان پس از فراغت از جبهه همکاران به دفاع مقدس عدالت پرداختند.

حسین آبادی گفت: مظلومی را از ظلم خارج کردن کمتر از سنگر و جبهه جنگ نیست، وکلا دائما و همیشه در جبهه هستند، و از حق دفاع می‌کنند، اگر هم در دادگاه موکل محکوم شود باید دانست وکیل با دید دفاع از حق به دادگاه رفته است، ثواب گشودن گره مشکل فردی  از حج گذاردن و شب و روز نماز خواندن والاتر است. خدا به قضات توفیق دهد که در مسیر حق قدم بردارند تا دوبال فرشته عدالت باهم باشند و عدالت بر قرار شود.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 882 بازدید

بازدید دیروز: 1835 بازدید

بازدید کل : 1613347 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر