جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۶
 |  13/ شهریور/ 1396 - 7:44
  |   نظرات: بدون نظر
434 بازدید بازدید

ورود سالانه ۴۳۰ هزار پرونده به محاکم قضایی آذربایجان غربی


به گزارش ایرنا، توکل حیدری عصر روز دوشنبه در مراسم معرفی دادستان جدید عمومی و انقلاب ماکو افزود: از این تعداد ۲۳۰ هزار پرونده به محاکم قضایی و دادسرا و ۲۰۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد شده است.
وی مشکلات اقتصادی را یکی از علل عمده ورود پرونده های زیاد به محاکم قضایی دانست و اضافه کرد: مشکلات اداری نیز از دیگر عوامل افزایش پرونده های ورودی و مراجعات مردم به محاکم قضایی است.
وی به فعالیت های گسترده منطقه آزاد ماکو در بخش های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: این منطقه باید به بستر تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی تبدیل شود و قوه قضائیه هم در این زمینه حاضر به همکاری همه جانبه است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این مراسم قوه قضائیه زحمات زیادی برای آرامش و امنیت جامعه می کشد، اظهار کرد: آحاد مردم باید در جامعه به حق و حقوق خود قانع باشند تا از به وجود آمدن هرگونه اختلاف و عداوت در جامعه اسلامی جلوگیری شود.
حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز به فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف برای عمران، آبادانی، رشد و توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: امسال ۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در این منطقه هزینه شده است.
وی از رئیس کل دادگستری استان خواست برای بهسازی ساختمان دادگستری شهرستان شوط در این منطقه کمک و مساعدت کند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش های محمد علیپور، حجت الاسلام ابراهیم عباس نژاد به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب ماکو معرفی شد.
شهرستان ماکو یکی از شهرهای واقع شده در منطقه آزاد ماکو در شمال استان آذربایجان غربی با دو کشور ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان هم مرز است.
۷۱۳۲/۲۰۹۳**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 706 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602094 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر