پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۰
 |  8/ مرداد/ 1396 - 4:59
  |   نظرات: بدون نظر
750 بازدید بازدید

محسنی اژه ای:پرونده کودک هشت ماهه با دقت و سرعت رسیدگی می شود


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در نشست خبری با تسلیت به خانواده این کودک هشت ماهه که جانیان به نحوی جان او را گرفتند، افزود: پرونده بنیتا با سرعت و با دقت رسیدگی می شود؛ چون خانواده مقتول در تهران زندگی می کنند و شروع سرقت از تهران انجام شد، این پرونده برای رسیدگی به تهران احاله شد.
وی با رد حواشی و متهمان پرونده، اظهار کرد: حواشی پرونده صحت ندارد؛ گفته شده متهم اول ١٣٠ سابقه سرقت دارد و با یک فیش حقوقی آزاد شد که صحت ندارد و خلاف است.
محسنی اژه ای افزود: رییس دادگستری کل استان تهران گفته که متهم پرونده سرقت داشت و در اثنای پرونده مشخص شد ١٣ فقره سرقت داخل ماشین انجام داد و ١٤ ماه از زمان دستگیری بازداشت بود و دادسرا بیش از این نمی تواند متهم را نگهدارد که با قرار وثیقه ١٦٠ میلیون تومانی آزاد شد.
به گفته وی، متهم اصلی به ٥٥ ماه حبس متهم محکوم شد که به دلایل داشتن پرونده های متعدد، اشد حبس یعنی سه ماه حبس باید اجرا می شد.
اژه ای اضافه کرد: متهم دوم به اتهام ٤ گرم مواد مخدر شیشه محکوم به حبس جزای نقدی و ضربه شلاق شد که ٢ سال محکومیتش به إتمام رسیده است.
معاون اول قوه قضاییه درباره قرار بازداشت و تامین وثیقه گفت : طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری، قرار بازداشت الزامی نداریم و از طرفی قانون به قاضی اجازه نمی دهد همه جا از قرار بازداشت استفاده کند.

** دستگاه ها توجه داشته باشند جرم برای افراد بی دفاع بویژه کودکان اتفاق نیفتد
محسنی اژه ای در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر افزایش قتل و تعرض به کودکان بی دفاع که عمدتا دختر هم هستند و برای جلوگیری از این جرم و بزه دستگاه ها چه وظیفه ای دارند، گفت: همه برای پیشگیری از چنین جرمی وظیفه داریم رسانه یک جور ، دولت یک جور ، نیروی انتظامی و قوه قضاییه هم یک جور باید اقداماتی داشته باشیم که هیچ جرم و خشونتی خصوصا به افرادی که هیچ دفاعی از خود ندارند بویژه کودکان واقع نشود و این افراد مورد حمایت بیشتری باشند .
وی اضافه کرد: باید باز هم توجه بیشتری شود که اتفاقات بیشتری رخ ندهد و اگر اتفاقی رخ داد ، اقدام عاجل انجام شود که قسمت دوم انجام می شود.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: قبول دارم همه دستگاه ها بویژه قوه قضاییه باید توجه داشته باشند این چنین جرمی واقع نشود.
ادامه دارد..
اجتمام** ۷۳۲۹** ۱۱۹۳
خبرنگاران: لیلا اسماعیل نژاد** حسن حیدری
**آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1144 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1611774 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر