جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳
 |  31/ تیر/ 1396 - 1:49
  |   نظرات: بدون نظر
358 بازدید بازدید

۲۵۰۰ تن در کشور بابت مهریه تحمل حبس می کنند


به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی با ارایه آمار استانی افزود: فارس با ۲۳۱ مددجو، استان‌های اصفهان و تهران هر کدام با ۱۸۲ محکوم در صدر زندانیان مهریه قرار دارند و در رتبه‌های بعدی ، گیلان و مازندران هرکدام با ۱۷۹ بدهکار میزبان بیشترین زندانی مهریه هستند.
وی ادامه داد: استان‌های خراسان شمالی تنها با ۱۵ زندانی، ایلام با ۲۲ محبوس و خراسان جنوبی با ۲۳ دربند مستمند، کم ترین زندانیان مهریه را در آمار کشوری به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرعامل ستاددیه کشور حمایت از زندانیان مهریه را در اولویت این نهاد مردمی ندانست اما در عین حال اظهار کرد: در تمامی پرونده‌هایی که با عنوان ناتوانی مالی در پرداخت مهریه به این ستاد ارجاع می‌شوند، در وهله نخست تمام تلاش دفاتر نمایندگی معطوف به برقراری صلح و سازش بین خانواده‌ها می‌شود؛ در مرحله بعد اگر واقعا محرز شود امکان سازش بین یک زوج نیست در صورت تایید «نداری» و «آبرومندی» این دسته از بدهکاران، معاضدت‌های قضایی و راهنمایی‌های لازم در جهت ارایه درخواست اعسار به دادگاه انجام می‌شود.
جولایی با اشاره به تلاش‌های کمیته‌های مردمی صلح و سازش ستاد دیه در راستای اخذ گذشت بعضا ۹۰ درصدی در برخی پرونده‌های مهریه خاطرنشان کرد: این مجموعه مردم نهاد به هیچ مددجوی بدهکار مهریه تسهیلات مستقیم ارایه نداده است و نمی‌دهد؛ یعنی بعد از ارایه اعسار و قبول آن از سوی قاضی و تقسیط بدهی طبق حکم دادگاه شخص زندانی باید درصد معینی از کل بدهی را در قالب «قسط اول» بپردازد.
وی ادامه داد: عده‌ای از محبوسان در تامین همین مبلغ ماه‌ها دچار مشکل می‌شوند که ستاددیه در تامین این مهم، آن هم نه به صورت بلاعوض که در بسته تسهیلات بدون سود به آن‌ها کمک می‌کند.
در حال حاضر از مجموع ۱۲ هزار زندانی واجد شرایط محکوم به جرایم غیرعمد، ۱۱ هزار و ۱۹۴ مددجو بابت محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک، تعهد مهریه یا نانوانی در پرداخت نفقه در ندامتگاه‌های سراسر کشور حضور دارند که از این شمار ۲ هزار و ۵۰۰ تن زندانی مهریه هستند.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۷۷۶
خبرنگار : لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار : لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1563 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1602951 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر