چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
 |  30/ فروردین/ 1396 - 3:32
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

١٢ هزار معتاد سال گذشته در سطح شهر تهران جمع آوری شد


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، غلامحسین اسماعیلی روز چهارشنبه در گردهمایی رؤسای کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها و دادستان های استان ها با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری تهران در بحث آسیب های اجتماعی ، افزود : استان تهران در زمینه اعتیاد بهترین کارنامه را ارائه کرده است.
رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه این معتادان متجاهر به اردوگاه‌ های ماده ۱۶ معرفی شده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی پنج هزار تن از این ١٢ هزار معتاد متجاهر را به دلیل بیمار بودن نپذیرفت. وی خاطرنشان کرد: ٩٠ درصد معتادان متجاهر جمع آوری شده و به خاطر نبود برنامه های مراقبتی، متاسفانه بعد از آزادی به چرخه اعتیاد بر می گردند که این امر نشانگر این است که زحمات نتیجه لازم را نداشته است.

** کاهش ٤ درصدی طلاق در استان تهران
اسماعیلی درباره دیگر اقدامات این حوزه قضایی در زمینه طلاق، گفت: در بحث طلاق ، واجدان شرایط احصا شدند و دوره‌های ویژه آموزشی برای آنان برگزار شد.
وی ادامه داد: در سطح شهر تهران مراکز مشاوره‌ای که مورد تایید، مورد استفاده قرار می گیرد.
رییس کل دادگستری تهران با بیان کاهش ٤ درصدی پرونده طلاق در استان تهران، توفیقات استان های دیگر در این زمینه را بیشتر عنوان کرد .
اسماعیلی اقدامات و تعالیمی که درحال حاضر انجام می شود را دیر هنگام دانست و گفت: آموزش ها و مشاوره ها باید قبل از طلاق و حتی قبل از ازدواج انجام شود.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵ شاهد کاهش ۱۰ درصدی پرونده‌های دعاوی خانواده بودیم، افزود: تقریبا ۵۰ هزار پرونده در سال ۹۵ کاهش یافت.
به گزارش ایرنا، گردهمایی یک روزه رؤسای کل، معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ها و دادستان های استان ها با محوریت آسیب های اجتماعی و تخلف و جرایم انتخاباتی امروز چهارشنبه در اردوگاه شهید باهنر و با حضور حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه، محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حجت الاسلام جعفر منتظری دادستان کل کشور برگزار شد.
اجتمام**٧٣٢٩** ۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 139 بازدید

بازدید دیروز: 831 بازدید

بازدید کل : 1609421 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر