جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۸
 |  24/ اسفند/ 1395 - 4:47
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

تلفات حوادث رانندگی در محورهای خراسان شمالی۹/۹ درصد کاهش یافت


به گزارش ایرنا، سعید سبحانی دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در این مدت ۱۷۳ نفر در تصادفات رانندگی محورهای برون شهری استان جان خود را از دست داده اند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۲ نفر به ثبت رسیده است.
وی افزود: امسال میزان کاهش تلفات حوادث رانندگی در محورهای برون شهری استان ۷ درصد هدفگذاری شده بود اما توانسته ایم بیش از آنچه در اهداف برنامه ریزی شده بود، میزان تلفات را کاهش دهیم.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال هر ۴۶٫۶ ساعت، یک نفر از مسافران عبوری از محورهای استان جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده است و این رقم در سال گذشته ۳۶ ساعت گزارش شده است.
سبحانی در بخش دیگر سخنان خود به اجرای طرح های ویژه نوروز ۹۶ اشاره کرد و افزود: طرح ویژه نوروز با انجام رزمایش خودرویی دستگاه های امدادی در ۲۵ اسفند ماه آغاز می شود و در آن رزمایش، نهادهای مختلف امدادی توان تجهیزاتی خود را برای خدمات به مسافران نوروزی به نمایش می گذارند.
وی اظهار کرد: برای تامین ایمنی سفرها، از شرکت های مسافربری خواسته شده تا نسبت بررسی فنی از ناوگان خود اقدام کنند و نقص و ایرادهای حتمالی ناوگان را شناسایی و نسبت به رفع آن مبادرت ورزند.
سبحانی اظهار کرد: شرکت های مسافر بری مکلف بوده اند که در زمان فرصت داده شده، برای رفع ایرادها اقدام کنند و درغیر این صورت از تردد این ناوگان در جاده ها جلوگیری می شود.
وی گفت: ناوگان مسافری استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ای با ظرفیت ۱۱ هزار صندلی برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی آماده شده اند.
وی با تاکید بر اینکه تردد و نحوه خدمات رسانی به مسافرانی که با ناوگان عمومی جابه جا می شوند، رصد می شود افزود: با همکاری پلیس راه، نظارت محسوس و نامحسوس در انجام می‌شود.
طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۶ ادامه دارد.
در خراسان شمالی یکهزار و ۶۵۳ نفر راننده ناوگان مسافری با ۶۹۱ ناوگان نسبت به جابه جایی مسافران مبادرت دارند.
در ۱۱ ماهه امسال ۶۷ میلیون و ۴۸۹ هزار تردد خودرو در محورهای استان ثبت شده و ۳۸ دستگاه تردد شمار نصب شده در جاده ها، تردد ۶ میلیون و ۳۲۰ هزار خودروی ورودی به استان و ۶ میلیون و ۲۶۴ هزار تردد خروجی از استان را ثبت کرده اند.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 411 بازدید

بازدید دیروز: 1348 بازدید

بازدید کل : 1601799 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر