پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۹
 |  23/ اسفند/ 1395 - 10:35
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی، راهکار کاهش آسیب های اجتماعی است


به گزارش ایرنا علی ملازاده روز دوشنبه در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان یزد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره کاهش آسیب های اجتماعی افزود: برای رفع آسیب های اجتماعی راهکارهای مناسب باید در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از طلاق ، حاشیه نشینی ، اعتیاد و مفاسد اخلاقی بعنوان چهار آسیب اجتماعی جدی یاد کردند اظهار کرد: همه با هم باید برای کاهش آسیبها وارد عمل شویم.
جانشین ستاد مرکزی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور، اجرای برنامه های آموزشی برای مردم، مدیران و کارکنان، آشنایی با تخلفات و تحقق دولت الکترونیک را از مهمترین اولویت این ستاد در صیانت از حقوق شهروندی بیان کرد.
ملازاده با بیان اینکه این ستاد ۲ رویکرد صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در برنامه دارد افزود: همچنین برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای ۲۵ دستگاه در قالب ۳۱۰ بند، تکلیف مشخص شده است.
جانشین ستاد مرکزی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور بر استفاده از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: هر کجا که مردم وارد عمل شدند به موفقیت هم دست یافتند.
وی از فعال شدن هیات های رسیدگی به تخلفات خبر داد و افزود: کاهش تخلفات، افزایش رضایتمندی را به همراه دارد.
بازرس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور هم در این نشست گفت: ادارات استان یزد در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی اقدامات ارزشمندی انجام داده اند.
یونس نوبخت استفاده از ظرفیت های مردمی ، استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی ، بهره مندی از نطرات و پیشنهادات ائمه جمعه و جماعت، برگزاری کلاسهای آموزشی در مدارس ، مساجد و مراکز علمی را از جمله این اقدامات بیان کرد.
استاندار یزد هم در این نشست گفت: موضوع عفاف و حجاب بسیار فراتر از پوشش آن است که جنبه ظاهری و باطنی دارد که عمده آن به جنبه باطنی آن برمی گردد.
سید محمد میرمحمدی با بیان اینکه همه افراد باید حجاب و پوشش اسلامی خود را رعایت کنند افزود: حقوق شهروندی یکی از شعارها و وعده های دولت یازدهم بود که محقق شد.
وی تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی طبق اصل ۱۳۴ قانون اساسی خط مشی دولت برای پیشبرد حقوق انسانی است.
رئیس جمهوری روز دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ 'منشور حقوق شهروندی' شامل ۲۳ سرفصل و ۱۲۰ ماده به همراه ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضا و رونمایی کرد.
در این متن علاوه بر مقدمه به موضوعاتی همچون حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، حق کرامت و برابری انسانی، حق آزادی و امنیت شهروندی، حق مشارکت در تعیین سرنوشت و حق اداره شایسته و حسن تدبیر پرداخته شده است.
'حق آزادی اندیشه و بیان، حق دسترسی به اطلاعات، حق دسترسی به فضای مجازی، حق حریم خصوصی، حق تشکل، تجمع و راهپیمایی، حق تابعیت، اقامت و آزادی رفت و آمد، حق تشکیل و برخورداری از خانواده، حق برخورداری از دادخواهی عادلانه، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق مسکن و حق مالکیت دیگر حقوقی است که این منشور به آنها اشاره کرده است.
همچنین 'حق اشتغال و کار شایسته، حق رفاه و تامین اجتماعی، حق دسترسی و مشارکت فرهنگی، حق آموزش و پژوهش، حق محیط‌ زیست سالم و توسعه پایدار و حق صلح، امنیت و اقتدار ملی' از دیگر حقوق مندرج در منشور حقوق شهروندی است.
۲۰۸۸/ ۶۱۹۷خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: محمدحسین فلاح تفتی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 694 بازدید

بازدید دیروز: 823 بازدید

بازدید کل : 1620098 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر