سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
سرویس: مقالات
 |  16/ بهمن/ 1395 - 1:28
  |   نظرات: بدون نظر
113 بازدید بازدید

استقامت در راه رسیدن به آرمان ها، رمز اصلی موفقیت انقلاب اسلامی است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ابوترابی فرد جمعه شب در آئین بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) قم، اظهار داشت: امروز و در سال ۱۳۹۵ شعار انقلاب و پرچم برافراشته شده انقلاب اسلامی همان پرچمی است که حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۲ در سخنرانی انقلابی و الهام بخش خویش در قم برافراشت.
وی اضافه کرد: این همان راه یعنی ایستادگی در برابر استکبار و قدرت های بزرگ و آمریکای جنایتکار در مسیر پاسداری از عزت و شرف و استقلال و هویت دینی ملت ایران و ملت اسلام است، و شعار جمهوری اسلامی نیز هیچ تغییری نکرده است.
ابوترابی افزود: اگر ما می خواستیم در سال ۵۷ انقلاب اسلامی را معرفی کنیم، آن را یک جریان پر قدرت به حرکت درآمده از حضور الهام بخش ملت ایران و پیوند استوار این ملت با امام و رهبر و مقتدای خویش در زیر خیمه اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و رویارو با قدرت های بزرگ می دانستیم و امروز نیز برای معرفی هویت انقلاب همین سخن را می گوییم.
وی با تبیین آثار و نتایج این ایستادگی و استقامت، افزود: ملت بزرگ ایران که در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر همه قدرت های شیطانی ایستاد و سلاح ها و تجهیزهای نظامی پیشرفته مانند آواکس ها، میگ ها و میراج ها و دلارهای نفتی و سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی در برابر آن بودند، امروز نیز باید استوار و امیدوار باشد، چون که طبق وعده الهی پیروزی از آن این ملت است.
عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه گانه همچنین با اشاره به پیروزی های استثنایی بدست آمده در طول چند دهه حیات پر برکت انقلاب اسلامی، گفت: ایران در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی یک قدرت سیاسی مقتدر نبود و کشورهای دیگر ما را بسیار ضعیف و آسیب پذیر می دانستند، اما امروز نظام جمهوری اسلامی یک قدرت سیاسی بزرگ و مقتدر در کنار قدرت هایی که چند صد سده سابقه حضور در عرصه های سیاسی دارند، شناخته می شود، و این قدرت در سایه استقامت بدست آمده است و همگان نظام اسلامی را یک قدرت بزرگ، موثر و تعیین کننده در منطقه و در معادله های سیاسی فرا منطقه ای می دانند و همه بر این واقعیت اذعان دارند.
ابوترابی خاطرنشان کرد: اینکه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا مناظره ای بین کاندیداها نبود که در آن نام ایران و جمهوری اسلامی برده نشود، بیانگر قدرت نظام اسلامی است.
وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، آرمان و اندیشه انقلاب در منطقه حضور نداشت، اما الان انقلاب اسلامی، آرمان های امام و اندیشه رهبر معظم انقلاب در لبنان قدرت سیاسی را در دست دارد و مقاومت اسلامی حرف اول و آخر را می زند و در طول ۲ سال همه قدرت های بزرگ ایستادند تا میشل عون رئیس جمهوری انقلابی و پیشنهادی حزب الله و ایستاده در صف مقدم مقابله رژیم صهیونیستی نباید رئیس جمهوری لبنان شود، ولی در نهایت شکست خوردند و تسلیم شدند.
وی تصریح کرد: ۱۰ سال پیش انقلاب اسلامی در یمن به عنوان یک قدرت ایستاده در برابر دنیای استکبار چهره خود را به نمایش نگذاشته بود ولی امروز نه تنها در یمن بلکه در سوریه، بحرین، آفریقا و در اقصی نقاط جهان اسلام در رویارویی با قدرت های مسلط جهان چهره خود را نمایان کرده است.
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا پایان دهه های ۶۰ و ۷۰ ایران یک قدرت دفاعی مقتدر و بازدارنده به معنای واقعی کلمه نبود، اما اکنون قدرت دفاعی نظام اسلامی نه تنها امنیت ایران و خلیج فارس بلکه کشورهای منطقه در برابر قدرت های شبطانی را نیز تامین کرده است.
وی گفت: به تعبیر مقام نخست اطلاعات ارتش آمریکا، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی قدرت نظامی آمریکا را در منطقه جنوب غربی آسیا مهار کرده است و این کشور نمی تواند عملیاتی را در عراق و سوریه و لبنان و یمن داشته باشد.
عضو شورای مرکزی روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه این قدرت برآمده از اراده ملت بزرگ ایران است، افزود: آمریکا دیروز اهداف خود را با اشاره جلو می برد، ولی امروز با لشکر کشی به نتیجه نمی رسد و قبل از پیروزی انقلاب، ایران دارای قدرت و این سطح از امنیت نبود اما امروز نماد امنیت در جهان است، به نحوی که کشورهای اروپایی برای افزایش سطح امنیت خود از ایران مشاوره می خواهند و این دستاورد آرمان الهی حضرت امام برآمده از قرآن است.
ابوترابی همچنین با اشاره به نقش پیروزی انقلاب در پیشرفت علمی کشور گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب یک جریان قدرتمند علمی را در کشور نداشتیم و مجموع چهره های علمی و دانشگاهی کشور هنگام پیروزی انقلاب در بالاترین سطح خود ۱۸۰ هزار دانشجو بود که آن هم عموما در مقطع کارشناسی و درصد کمی نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کردند، ولی امروز یک کاروان عظیم علمی در کشور به حرکت درآمده است.
وی تاکید کرد: امروز دانشمندان هسته ای مانند شهید علی محمدی از مقطع ابتدایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی خود را در ایران طی کردند و به عنوان یک مرجع علمی در جهان شناخته شدند و انقلاب این ظرفیت ها ر ا خلق کرد.
عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در همه رشته های مورد نیاز برای پیشرفت کشور، نیروی انسانی عالم تربیت شده در درون نظام و انقلاب را به عنوان ستون پیشرفت و توسعه کشور در اختیار داریم.
وی افزود: امروز دانشگاه تهران یک ظرفیت متراکم علمی را خلق کرده است و در رشته های گوناگون و متنوع علمی از جمله پزشکی، علوم هسته ای، فناوری نانو و هوا و فضا دارای مقام هستیم و ایران در برخی رشته ها مانند نانو جزو ۶ کشور نخست جهان است و مقام علمی ما در جهان جزو ۱۶ کشور اول است، که این مقام رفیع در طول انقلاب اسلامی بدست آمده و به سرعت نیز در ردیف ۱۰ کشور اول جهان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: این دستاورد ایستادگی ملت ایران در برابر آرمان های امام و رهبر معظم انقلاب، برغم خلق چالش های فراوان دشمنان در برابر نظام اسلامی است، ولی با وجود بدست آوردن ظرفیت های استثنایی هنوز در میانه راه قرار داریم، اما قدم های بزرگی است که باید برداریم.
وی گفت: یکی از حوزه های مهم که باید در مسیر دست یابی به آن حرکت کنیم، تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی است و این باید به سرعت تحقق پیدا کند، چرا که کشوری با این زیر ساخت ها و ظرفیت نیروی انسانی و منابع عظیم طبیعی و ثروت های بالقوه و موقعیت جغرافیایی و ژئوپولوتیک کم نظیر باید حرف اول را در اقتصاد بزند.
وی ادامه داد: ایران باید در حوزه اقتصاد به سرعت جزو سه کشور نخست آسیا باشد و نقشه راه آن نیز اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مبتنی بر تولید و کار و تولید مبتنی بر دانش و علم یعنی اقتصاد برآمده از اراده ملت نه اقتصاد دولتی است.
ابوترابی تاکید کرد: تا زمانی که شغل را حضور در یک نهاد دولتی تعریف می کنیم، کشور هرگز طعم رفاه و آسایش را نخواهد چشید.
وی همچنین کوچک شدن دولت و سپردن کار به دست مردم را ضروری خواند و افزود: مردم باید عهده دار امور اقتصادی کشور شوند و هدف از کار کردن نه کسب حقوق بلکه کار باشد چرا که هشت ساعت کار مفید کشور را جلو می برد ولی ما با این موضوع خیلی فاصله داریم و تا زمانی که بهره وری پایین است و منابع کشور هدر می رود، اقتصاد بزرگی شکل نمی گیرد.
وی اذعان داشت: تا آن هنگام که تمام درآمدهای کشور اعم از مالیات و فروش سرمایه، صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود، کشور گامی به سوی پیشرفت برنمی دارد، باید در مسیر ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر کار و تولید فکر، علم و کالا با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت حرکت کنیم.
ابوترابی همچنین تصریح کرد: خدماتی که ارایه داده می شود، در عین بالا بودن هزینه، کیفیت بسیار پایینی دارد، از این رو عموم مردم راضی نیستند، که این امر با اقتصاد مقاومتی همسویی ندارد.
وی با بیان اینکه کشور در زمینه مصرف انرژی مقام نخست را در جهان دارد، توجه به مدیریت مصرف را نیز ضروری دانست و افزود: با این حجم از مصرف ایران نمی تواند یک قدرت اقتصادی باشد و باید ضمن تشخیص مسیر صحیح، به منظور تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی تلاش کنیم.
این مراسم به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ترتیب یافته بود.
شبک **۱۴۵۵**۷۴۰۳ ۶۱۳۳// خبرنگار- محسن آقاگلی ** تنظیم کننده: جمال حسینی فرجام **انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 44 بازدید

بازدید دیروز: 831 بازدید

بازدید کل : 1609326 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر