شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۵
سرویس: مقالات
 |  15/ بهمن/ 1395 - 7:35
  |   نظرات: بدون نظر
106 بازدید بازدید

آیت الله خاتمی: مایوس کردن مردم گناهی بزرگ است


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آیت الله سیداحمد خاتمی درخطبه اول نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته تهران افزود: انقلاب اسلامی درعرصه داخلی یک ملت را از اسارت رژیم ۵۷ ساله به درآورد.
وی با بیان اینکه قصه این نبود که دولتی رفت و دولتی آمد، قصه این بود که آن رژیم نوکرمحض بیگانان ۵ ماموریت ویژه داشت اظهارکرد: دین ستیزی، عفت ستیزی، استقلال ستیزی، مردم ستیزی، آزادی ستیزی از ماموریت این رژیم سیاه بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی چراغ امیدی برای همه مظلومان و مردم آزادیخواه شد که دیگران نیز با حکومت های طاغوتی خود به مبارزه برخواسته تا آنها را براندازند.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه سایت ها، رسانه های گوناگون اعم از شنیداری، دیداری و مکتوب دقت کنند، طوری حرف نزنند که مردم را ناامید کنند گفت: آزادگان دنیا دل به انقلاب اسلامی ایران داده اند، مایوس کردن مردم گناه بزرگی است .

**نقاط ضعف را منصفانه بگویید
امام جمعه موقت تهران گفت: تا سایت ها را باز می کنید ،می گویند چنان شد و چنین شد، بگویید روزی در کشور ما دین ستیزی بود، پهلوی پدر و پسر مبارزه با دین را اساس کارشان قرارداده بودند ،انقلاب دین را به صحنه آورد و الحمد الله اسلام ناب محمدی حاکم شد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی نقاط ضعف را می گویید، بگویید در ۵۷ سال حکومت پهلوی مردم هیچ کاره بودند، ساواک اسامی نمایندگان مجلس را به نخست وزیر می داد و شاه روی هر کدام خط می کشید آنها نماینده بودند، دیگر مهم نبود که مردم به صحنه بیایند یا نیایند.
آیت الله خاتمی گفت: همه اینها بها ندادن به مردم بود، هیچ پست نون و آب داری بدون مشورت آمریکا و انگلیس به کسی داده نمی شد.
وی خطاب به نمازگزاران بعد از انقلاب اسلامی در بیش از ۳۰ انتخابات شرکت کرده ایم، افزود: پس چرا برخی ها مسایل را یک سویه باید مطرح کنند.
خاتمی گفت: در رژیم گذشته شعار «ما نمی توانیم» بود، به برکت انقلاب اسلامی این شعار تبدیل به ‘ما می توانیم’ شد و درعرصه های مختلف فناوری نوین،هسته ای، پزشکی، دارو های ضد سرطان، ملت باور کردند که می توانند و انقلاب اسلامی آنها را زنده کرد.
وی یادآورشد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران اسلامی در قله افتخار و اقتدار قرار دارد از کشورهای مستقل جهان است.

** نقدها نباید برای دشمن فرصت ایجاد کند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رفتارها و سخنان طوری نباشد که دشمن به اجماع مرکب برسد، گفت: نباید طوری انتقاد کرد که نظام را زیرسئوال برد و برای دشمن فرصت ایجاد کرد.
خاتمی با تاکید براینکه انتقاد به مسئولان آری، اما برخی طوری انتقاد نکنند که نظام را زیر سئوال ببرند.
وی گفت: به امید خدا ملت ایران یک بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲بهمن درهفته آینده، دنیا را به تعجب وا خواهد داشت و امیدورایم که این انقلاب به انقلاب عدل و عدالت امام زمان (عج) متصل شود.
سیام/۲۱۸۱/۱۷۲۴
خبرنگار ناهید حاجی خانی * انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 282 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614035 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر