شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۴
 |  12/ بهمن/ 1395 - 5:00
  |   نظرات: بدون نظر
126 بازدید بازدید

خانواده های زندانیان گناهی مرتکب نشده اند که مورد بی مهری قرار گیرند


به گزارش ایرنا، اسد الله گرجی زاده روز دوشنبه در مراسم اهدای تجهیزیه به فرزندان مددجویان بی بضاعت زندان اصفهان، افزود: چه دلیلی دارد خانواده زندانیان، با بی مهری جامعه مجازات شوند؟، در حالیکه آنها جرمی مرتکب نشده اند.
وی با بیان اینکه مشکلات خانواده های زندانیان بیش از زندانیان است، تصریح کرد: افراد جامعه با یکدیگر ارتباط دارند و بی توجهی به مشکلات خانواده های زندانیان، مشکلات دیگری را بوجود می آورد که گریبانگیر همه است.
مدیرکل زندان های استان اصفهان افزود: باید رویکرد و نگرش جامعه را نسبت به خانواده های زندانیان تغییر داد و از آنها برای حل مشکلات خانواده و فرزندان زندانیان کمک طلبید.
گرجی زاده اظهارکرد: مجازات فرد زندانی براساس قانون و شرع بررسی می شود و بر این اساس محکومیت آنها اجرایی می شود اما نباید اجازه داد با بی مهری و بی توجهی جامعه، خانواده و بستگان یک فرد زندانی از حقوق اجتماعی خود محروم بماند.
وی افزود: بسیاری از فرزندان مددجویان زندان ها از استعدادهای بالایی برخوردارند که به دلیل محکومیت یکی از والدین مورد بی توجهی قرار می گیرند و ممکن است استعداد خود را در راهی ناصواب به کار می گیرند.
مدیرکل زندان های استان اصفهان اظهارکرد: ثواب این است که خانواده و فرزندان زندانیان بی بضاعت را درک و برای حل مشکلات آنها اقدام کنیم.
وی با اشاره به اهمیت نقش موسسه های خیریه در کمک به خانواده ها و فرزندان زندانیان، گفت: موسسه های خیریه در استان اصفهان افزون بر کمک های مالی و ایجاد امکانات رفاهی برای زندانیان و خانواده های آنها از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه آزادی ۷۶۷ زندانی جرایم غیر عمد را فراهم کرده اند.
گرجی زاده افزود: در سالجاری ۱۱۶ زندانی جرایم غیر عمد با هزینه ای بیش از یک میلیارد تومان توسط موسسه خیریه امام موسی کاظم (ع) اصفهان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند.
مراسم اهدای ۵۰ دست جهیزیه شامل ۱۲ قلم کالا توسط خیران به فرزندان مددجویان بی بضاعت زندان اصفهان روز دوشنبه در تالار آزادی شهرک امیر حمزه اصفهان برگزار شد.
این جهیزیه ها با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیون تومان توسط موسسه خیریه امام کاموسی کاظم اصفهان تامین شده است.
همچنین در این مراسم که با حضور جمعی از خیران و مدیران عامل سایر موسسه های خیریه استان اصفهان برگزار شد، مبلغ ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی موسسه خیریه مشکات اصفهان برای آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیر عمد اهدا شد.
۲۰۹۳ ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1002 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1614755 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر