شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۱
 |  17/ دی/ 1395 - 8:27
  |   نظرات: بدون نظر
303 بازدید بازدید

عضو گزینش قوه قضائیه: ۳۰هزار پرونده گزینش در خوزستان بررسی شد


مرتضی رضازاده پنجشنبه در همایش گزینشگران خوزستان در سرسرای دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: در خوزستان در یک سال گذشته که شورای هم اندیشی گزینشگران تشکیل شد اقدامات مهمی در جهت پیشبرد اهداف گزینشی صورت گرفت و در این مدت جامعه گزینشگران استان با بیش از یک هزار نیروی ثابت و پاره وقت حدود ۶۳هزار تحقیق انجام داده است.
وی در خصوص مشکلات موجود در راستای پیشبرد اهداف گزینشی بیان کرد:ارتقای جایگاه شغلی و حقوقی گزینشگران، استفاده از توانمندی های گزینشگران در کمیته های موثر در سازمان ها و ادارات، تحول سیستماتیک ، اساسی و علمی، به روز رسانی و بهبود معیارها و روش ها، تحول اساسی در تحقیق و مصاحبه، مصونیت قضایی گزینشگران استان و ابلاغ دستوالعمل به مراجع قضایی و حق سختی کار از جمله خواسته های گزینشگران استان است.
رضا زاده ادامه داد: همچنین حق سختی کار از دیگر خواسته های گزینشگران استان است و همچنین نیروی انسانی، منابع مالی و فراهم کردن دوره های آموزشی تخصصی نیز لازم است.
نماینده گزینشگران خوزستان اضافه کرد: جایگاه گزینش برای ما روشن است و در دنیای امروز نقش بی بدیل گزینش در ارتقای عملکرد دولت ها به صورت فوق العاده و واقع بینانه مورد توجه سیاستگزاران در کشورهای مختلف است.
وی با اشاره به سالروز تشکیل گزینش به فرمان امام راحل در سال ۶۱ اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با فرمان ۶ ماده ای خود در ۱۵دی ماه ۶۱ با انحلال هیات های موجود و دستور ایجاد هیات هایی گزینش از افراد صالح و متعهد و فاضل و متوجه به مسائل روز تعیین کرد.
رضا زاده ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و با دستوری که در فرمان ۲۶ماده ای خود در سال ۸۹ اعلام کردند بهبود معیارها و روز آمدی روش های گزینش منابع انسانی را خواستار شدند ودیدگاه ویژه ای بر اصل گزینش در شالوده نظام داشتند که برگرفته از نظام حکومتی امام علی (ع) است.
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: گزینش کارکنان مبنای عقلی و علمی دارد و در تمام نظریات مدیریتی بر ضرورت گزینش کارکنان دارای کارایی و اثربخشی بهتر برای سازمان ها تاکید شده است.
عبدالله پارسا با اشاره به اینکه برای رسیدن به این هدف شرایط خاصی متناسب باشغل و حرفه لازم است افزود:تمام کارکنان نهادهای دولتی و خصوصی اعم از زن و مرد باید شاخص های عمومی از جمله تعهد، قدرت برقراری ارتباطات سالم و سازنده، امانتداری، خلوص، صداقت در رفتار و گفتار و ویژگی های عمومی انسانی، اخلاقی، دینی و مذهبی را داشته باشند.
وی ادامه داد: به استناد نظریه های علمی و مبنای تجربی و با تکیه بر آیات و روایات می توان ادعا کرد اگر این خصایص در یک جا جمع شوند کارایی و اثربخشی سازمان ها بهبود می یابد و در ارائه خدمات به جامعه موفق تر عمل می کنند.
در این آئین اسدالله وطنی، دبیر هیات عالی گزینش کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از نمایندگان گزیشن ادارات استان حضور داشتند.
۳۰۰۴/۶۰۶۸
خبرنگار: خاطره غفاری فرخ زاد**انتشار:محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1749 بازدید

بازدید دیروز: 1288 بازدید

بازدید کل : 1615502 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر