شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۲
 |  10/ دی/ 1395 - 6:08
  |   نظرات: بدون نظر
1,342 بازدید بازدید

محمدجواد لاریجانی: فتنه ۸۸، نیروهای انقلاب را در مقابل ولایت و اسلام قرار داد


به گزارش ایرنا، محمدجواد لاریجانی ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ‘نهم دی’ در مهدیه خمینی شهر اظهار کرد: وحدت خیلی خوب است اما به چه قیمت و حول چه چیز و چه کسی.
وی تصریح کرد: مکتب اهل ‌بیت، مکتب ‘نه سیخ بسوزد و نه کباب’ نیست، مکتب ایستادگی در حمایت و دفاع از اصول است.
وی با بیان اینکه بعضی تا موضوع فتنه مطرح می‌شود می‌گویند ایجاد تفرقه نکنید، افزود: در موضوع فتنه، نیروهای انقلابی روبروی هم قرار نگرفتند و راه حق و باطل مشخص بود.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: حق دفاع از ولایت ‌فقیه بر گردن همه ماست و انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ زمان آشکار کردن حق ولایت مداری ملت ایران است.
وی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، خط و جناح سیاسی مطرح نیست و کسی که تمام شرایط اعتقادی و التزام به‌ نظام را داشته باشد کفایت می‌کند و ملاک عمل تبعیت از ولی‌فقیه است.
لاریجانی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا مسئولان ما تصور کنند که در ته دره هستیم اما برخلاف نظر دشمن ما نه تنها در ته دره نیستیم بلکه در رأس قله قرار داریم.
وی افزود: بعضی از مسئولان ما به جایگاه واقعی نظام واقف نیستند و جایگاه واقعی آن را نمی‌دانند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: بعضی از مسئولان ما گمان می کنند که آمریکا در کمتر از پنج دقیقه تأسیسات نظامی ما را هدف قرار می‌دهد و نابود می‌کند و بعضی هنوز حاضر به قبول شکست آمریکا در مقابل طالبان نیستند.
وی با بیان اینکه فتنه جدید القاء ضعف و ناتوانی توسط دشمن است، گفت: القاء اینکه ما از روی ضعف و فشار دشمن مجبور به مذاکره شدیم اشتباه است، باید واقع بینانه توانمندی‌های نظام ما شناخته و معرفی شود.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه رکن اول بصیرت شناخت جایگاه و توانمندی خودمان است، تصریح کرد: با عدم رعایت بعضی از مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری در برجام آسیب دیدیم ولی بدانید که توانمندی اتمی ایران آسیب‌پذیر نیست.
وی تصریح کرد: امروز در خاورمیانه در تنها کشوری که برق هزاران خانه از طریق انرژی اتمی روشن می‌شود، جمهوری اسلامی ایران است.
لاریجانی با تأکید براینکه نظام ما به توانمندی کوچکترین فنون هسته‌ای آگاه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی آنقدر در فنون هسته‌ای رشید شده است که دشمنان ما اعلام کرده اند که قد شما خیلی بلند شده و باید ساق پای خود را کوتاه کنید تا بیش از این قد نکشید.
وی تصریح کرد: برجام بیانگر نگرانی دشمنان اسلام برای رشید شدن جمهوری اسلامی بود و ما اعلام می‌کنیم قد ما کوتاه شدنی نیست، تجربه هسته‌ای ما تجربه‌ای است که دشمن از آن هراس دارد .
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه امنیت، قدرت و توانمندی نظام جمهوری اسلامی برگرفته‌ از مکتب اهل‌بیت است، گفت: دشمن ما با اسلام‌های دیگر کاری ندارند و هدف آنها پایبندی ما به مکتب اهل‌بیت است.
محمدجواد لاریجانی بابیان اینکه وظیفه‌شناسی رکن دوم بصیرت است، افزود: شاخصه اقامه دین در مکتب اهل‌ بیت، ولایت است و بدون ولایت، نماز و روزه و اقامه صلات هم ‌معنا ندارد.
لاریجانی، اولین وظیفه شیعه را حساس بودن در قبال حکومت اسلامی دانست و گفت: امروز مصداق مشروع ولایت، مقام معظم رهبری بعنوان ولی‌فقیه است و شناخت این موضوع، وظیفه ای شرعی است .
وی با بیان اینکه بزرگترین حمایت و پیروی از راه امام، احیای ولایت ‌فقیه است، تصریح کرد: شناخت ولی امر و قیام برای احقاق حق، اصل است و حق ولی‌فقیه و ولی امر این است که از او حمایت کنیم و در مقابل تهاجم به او، ایستادگی و از او دفاع کنیم، حق ولی‌فقیه بر ما حفاظت از دین و نظام ماست و ولی‌فقیه و مردم نسبت به یکدیگر حقوقی دارند.
شهرستان خمینی شهر در ۱۲ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
۷۱۴۵/۶۰۲۷ خبرنگار: سیدمحمد رضا ابطحی ** انتشار : شکراللهی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4886 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1638229 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر